پایان مأموریت رزمندگان سپاه قم در شمال‌غرب کشور

آیین تجلیل از رزمندگان سپاه قم در مأموریت حراست از مرز‌های شمال‌غرب کشور برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایان مأموریت رزمندگان سپاه قم در شمال‌غرب کشور
شناسه : 43628 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دفاع‌پرس قم، آیین تجلیل از رزمندگان لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در مأموریت حراست از مرز‌های شمال‌غرب کشور با حضور فرماندهان و سربازان و پایوران لشکر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

سردار «رستمعلی رفیعی» فرمانده سابق لشکر ۱۷ و فرمانده سپاه قزوین، حجت الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای لشکر در شمال‌غرب و دفاع از حرم‌های اهل‌بیت(ع) در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم، حجت‌‎الاسلام «سید حسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی لشکر ۱۷ در مأموریت دفاع از مرز‌های شمال‌غرب کشور، اظهار داشت: جنگ، سخت است، اما جهاد اکبر یا جهاد با نفس به مراتب از آن سخت‌تر است، زیرا نفس اماره انسان را به هر سمتی که می‌خواهد می‌برد مگر اینکه خدا رحم کند و دست انسان را بگیرد.

سردار «اسدالله گنجعلی» فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه امام علی ابن ابیطالب(ع‌) قم نیز گفت: در طول سه‌سال اخیر پاسداران لشکر با حضور مقتدر خود در منطقه شمال‌غرب، توانستند امنیت پایدار را در منطقه برقرار کنند و بحمدالله با حضور داوطلبانه بیش از یک هزار نیروی بسیجی در کنار نیرو‌های پایور، با بهترین توفیقات مأموریت را به پایان رساندیم.

وی ادامه داد: بسته شدن راه ورود قاچاق به کشور و خروج کالاهای قاچاق از مرزها و همچنین مقابله با ضد انقلاب و تامین امنیت پایدار در مرزها از جمله دستاوردهای حضور لشکر امام علی ابن ابیطالب(ع)‌ در این منطقه بود.

گنجعلی تأکید کرد: پاسداران این لشکر قهرمان همچنان با تمام توان برای اجرای مأموریت‌های محوله در هرجایی که نیاز باشد، آماده‌ هستند.

وی، حضور پیشکسوتان در جمع نیرو‌های لشکر و انتقال تجربیات آنان را از نکات مهم مأموریت لشکر خواند و گفت: لشکر ۱۷ در مأموریت‌های خود در سوریه و آزادسازی نبل و الزهرا و نیز شمال‌غرب کشور، همواره خوش درخشیده و شهدای والامقامی را نیز تقدیم کرده است.

همچنین سردار «سید محمدتقی شاهچراغی» فرمانده سپاه استان قم نیز با اشاره به این‌که نیروی انسانی محور تمامی موفقیت‌هاست، افزود: شجاعت، صفا و صمیمت و نیز همدلی رزمندگان اسلام در لشکر ۱۷ موجب شکل‌گیری آمادگی همیشگی برای حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی شده‌است.

شاهچراغی با اشاره به انتصاب خود به سمت استاندار قم، تأکید کرد: هیچ‌گاه به دنبال تصاحب چنین پستی نبودم، اما همواره خود را سربازی برای نظام اسلامی می‌دانم و معتقدم برای رسیدن به قله‌های سرافرازی باید به طور جهادی کار کرد.

در پایان این مراسم، تعدادی از پایوران و سربازان نمونه و بسیجیان گردان‌های لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در مأموریت شمال‌غرب تجلیل شدند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.