همایش «نقش رسانه‌ها در رونق کسب‌وکارهای مردمی» برگزار شد +تصاویر

همایش «نقش رسانه‌ها در رونق کسب‌وکارهای مردمی» به مناسبت «روز قم» و با هدف رونق بیشتر مشاغل خانگی و ایجاد درآمد برای فعالان این عرصه برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش «نقش رسانه‌ها در رونق کسب‌وکارهای مردمی» برگزار شد +تصاویر
شناسه : 43606 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همایش نقش رسانه‌ها در رونق کسب‌وکارهای مردمی و افتتاحیه جشنواره تولیدات خانگی و کسب‌وکارهای شهری در ادامه برنامه‌های گرامیداشت «روز قم» با حضور ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری، نرجس نیازمند و مصطفی ملایی اعضای شورای اسلامی شهر قم، ابوالقاسم عربیون رئیس بنیاد ملی نخبگان کارآفرینی و جمعی از فعالان فضای مجازی در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم طی سخنانی در این همایش، اظهار داشت: نقش رسانه در تمام حوزه‌های کاری جدی است و در عصر حاضر تأثیر رسانه در عرصه‌های مختلف پررنگ‌تر از گذشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در دو سال گذشته سبب شد تا استفاده از اینترنت و رونق کسب‌وکار در این فضا بسیار بیشتر از قبل شود، تصریح کرد: دراین‌بین بسیاری از شرکت‌های اینترنتی موفق شدند تا سودآوری خود را چندین برابر کنند.

مقیمی با اشاره به اینگه بازارچه‌های اقتصادی زیادی توسط این سازمان از سال ۹۸ برای مشاغل خانگی به وجود آمد که به دلیل کرونا با مشکلاتی همراه شد، گفت: رونق کسب‌وکارهای خانگی و ارائه آموزش‌های اولیه در مشاغل خانگی و استارت‌آپی در اولویت برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم قرار دارد.

همچنین ابوالقاسم عربیون رئیس بنیاد ملی نخبگان کارآفرینی کشور گفت: مفهوم کسب‌وکار در دنیای معاصر عوض‌شده و مهم‌ترین ویژگی این تغییر حذف زمان و مکان اشتغال است و به مثابه آن مفهوم رسانه نیز با گذشته متفاوت شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به سیطره شبکه‌های مجازی و رسانه در تمام عرصه‌های زندگی مردم، مهم‌ترین کاری که امروز باید در کشور ما توسط رسانه ملی شکل بگیرد «ذهنیت کارآفرینی دیجیتال» است، گفت: رسانه ملی ما هنوز نتوانسته در زمینه توسعه ملی که لازمه آن حمایت از کارآفرینان کشور است قدم استواری بردارد؛ هم‌اکنون برای اینکه یک کارآفرین چند دقیقه در تلویزیون صحبت کند باید میلیون‌ها تومان هزینه کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: عدم عمل‌گرایی مهم‌ترین خلأ و مشکلی است که امروز کشور از آن رنج می‌برد، باید کاری کنیم که فضای کسب‌وکار با کاهش تورم و ثبات قوانین آماده شود.

در بخش دیگری از این همایش، نرجس نیازمند عضو شورای شهر قم اظهار کرد: بانوان کارآفرین در مشاغل خانگی قم آشنایی چندانی با بازارهای اینترنتی و کسب‌وکارهای مجازی جهت عرضه محصولات خود ندارند و به همین علت بازدهی این تولیدات کمتر از ظرفیت واقعی آن‌هاست.

وی، شبکه‌سازی را حلقه مفقوده مشاغل خانگی دانست و تصریح کرد: با شبکه‌سازی در مشاغل خانگی ضمن مشخص شدن مسیر آینده این فعالیت‌ها در آینده، پایداری و ماندگاری این مشاغل نیز تثبیت می‌شود.

نیازمند با تأکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت‌های جزیره‌ای در مشاغل خانگی کارآفرینان شهری، گفت: مشاغل خانگی به خاطر نوع فعالیتی که دارد با تسهیلات اندکی به مرحله درآمدزایی می‌رسد. در حد توان شهر قم می‌بایست سهم مشاغل خانگی در اقتصاد شهری توسعه یابد.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.