حلالیت‌طلبی استاندار سابق قم از قمی‌ها؛

حلال اولسون آقای سرمست!

در پی معرفی سردار شاهچراغی به عنوان استاندار قم، بهرام سرمست با صدور پیامی ضمن طلب حلالیت، با مردم قم خداحافظی کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حلال اولسون آقای سرمست!
شناسه : 43543 | انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در پی انتصاب سردار سید محمد تقی شاهچراغی به عنوان استاندار قم، بهرام سرمست با صدور پیامی ضمن طلب حلالیت با مردم قم خداحافظی کرد.

بهرام سرمست حدود سه سال قبل و در آستانه پنجاه سالگی‌‌اش از معاونت سیاسی وزارت کشور راهی استانداری قم شد و بر صندلی سید مهدی صادقی تکیه زد. او دوازدهم دی‌ماه ۱۳۹۷ استاندار قم شد و دوازدهم آبان ۱۴۰۰ از استانداری خداحافظی کرد.

به اذعان فعالان اجتماعی و سیاسی قم، کارنامه دوران سه ساله استاندار ترک‌زبان قم با موفقیت نسبی همراه بود و نام او در زمره استاندارانی قرار می‌گیرد که عملکرد قابل قبولی داشتند.

سرمست در دوران حضورش در قم بیشتر با صنعتی‌ها و اقتصادی‌ها گرم گرفت و در قالب برنامه «سه‌شنبه‌های اقتصادی» به مراکز تولیدی و صنعتی رفت‌وآمد زیادی داشت و با تولیدکنندگان نشست‌و برخاست می‌کرد.

دوران حضور سرمست در قم با اتفاقات و حوادث متعددی گره خورد که شاید تاریخی‌ترین‌اش، اعلام شناسایی ویروس کرونا در آخرین روز بهمن دوسال قبل بود.

شاید مهم‌ترین ویژگی این استاد دانشگاه و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی، روشن‌بینی و پرهیز از نگاه تنگ‌نظرانه، نقدپذیری و سعه‌صدر و تلاش برای ایجاد وفاق و همدلی در قم بود. با این حال، انتصاب بعضی مدیران نه‌چندان قوی در استانداری و تحمل مدیران ضعیف قم از اقتدارش کاست و تا حدودی بر عملکرد خوب او سایه انداخت.    

حالا بهرام سرمست در آخرین روز حضورش در قم، با انتشار پیامی از مردم قم خداحافظی و طلب حلالیت کرد. متن پیام استاندار سابق قم بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

امیر مؤمنان حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «هر آمدنی را رفتنی است، خوشا به حال آنان که در طاعت خالقند و در خدمت مخلوق»        

خداوند منان را بسیار شاکر و سپاسگزارم که توفیقی عنایت فرمود تا برهه‌ای از دوران خدمتگزاری خود را در قم مقدس سپری کنم. بدون شک خدمت در شهر کریمه اهل‌بیت(ع)، خاستگاه انقلاب اسلامی، دیار فقها، محدثان و عالمان نام آور و سرزمین مردمانی متدین و انقلابی با افتخارات درخشان و استثنایی در حماسه آفرینی و همراهی با نظام و انقلاب اسلامی، برای بنده افتخار بزرگی است و برای همیشه شکرگزار این لطف و موهبت خدای بزرگ خواهم بود.

اینجانب در طی قریب به سه سال کسوت خادمی مردم شریف قم و با اعتقاد راسخ به این کلام گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که «خدمت به قم، خدمت به آبروی نظام و جمهوری اسلامی است» تلاش و حرکت در مسیر ساختن استانی سربلند و شایسته و در تراز نام و جایگاه بایسته قم و برخوردار از امکانات و مواهب مطلوب توسعه و پیشرفت را وجهه همت خود قرار داده و با عنایت حق تعالی و در سایه رهنمودهای مراجع معظم تقلید، حمایت‌های دولت و همراهی و همدلی اقشار مختلف، همچنین بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های در اختیار از جمله فرهیختگان و نخبگان حوزه و دانشگاه، گام‌های بلندی در جهت محرومیت‌زدایی از چهره استان و سرعت بخشیدن به روند رشد و بالندگی آن برداشته شد.

رونق تولید و احیای واحدهای راکد، رفع موانع اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همچنین توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های استان در بخش‌های کلیدی سلامت، گردشگری و خدمات رفاهی زائران، تکمیل و توسعه شبکه‌های حمل‌ونقل، تکمیل و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی، ارتقاء بهره‌وری بخش کشاورزی و صنعت، توسعه فعالیت‌های دانش‌محور، حمایت از بازار تولیدات استان با رونق بخشی به صادرات، توانمندسازی معیشت مردم، تحرک‌بخشی به فعالیت‌های عمرانی استان و مدیریت فضای سیاسی استان در فضای همدلی، تعامل و همگرایی و عاری از هر گونه تنش و بحران از مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های راهبردی توسعه‌ای مد نظر مدیریت استان بودند که به فضل الهی اجرایی شدن آن ها و ریل‌گذاری مناسب صورت گرفته در این حوزه‌ها، دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای را در زمینه رفع مشکلات و بهبود شاخص‌های توسعه استان به همراه داشته است.

به هر تقدیر در این مدت چنانچه کاری انجام گرفته چیزی جز ادای وظیفه و تکلیف نبوده و امیدوارم مرضی رضای خداوند و مردم شریف استان قرار گرفته باشد.

اکنون که دوره مسئولیت اینجانب در قم به اتمام رسیده است به رسم ادب بر خود فرض می‌دانم، از عموم مردم فهیم و قدر شناس استان قم، علما و مراجع معظم تقلید، روحانیت جلیل القدر و ائمه محترم جمعه و جماعات، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نمایندگان محترم مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استانداری، مدیران کل، روئسای سازمان‌ها، مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و قضایی، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، اعضای محترم شورای تأمین، شوراهای اسلامی و کارمندان شریف ادارات و استانداری و واحدهای تابعه همچنین اساتید، دانشجویان، فرهنگیان، اصحاب دلسوز رسانه و دیگر نخبگان و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز کارگران و کار آفرینان زحمتکش و نیروهای سر افراز اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی و همه خادمان و تلاش گران عرصه خدمت در استان قم تشکر و قدردانی کرده و ضمن طلب حلالیت و خداحافظی با خاطره‌ای خوش و تجربه‌ای شیرین، از درگاه ایزد منان، سلامتی، سعادت و بهروزی همه بزرگواران را مسئلت دارم.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.