مجموعه مقابر گنبد سبز بازگشایی شد +تصاویر

آیین بازگشایی مجموعه مقابر تاریخی گنبد سبز همزمان با ایام بزرگداشت «روز قم» برگزار و نمایشگاه و بازارچه فروش صنایع‌دستی، سنگ‌های زینتی و قیمتی و نمایشگاه عکس‌های قدیمی قم در این مجموعه تاریخی برپا شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مجموعه مقابر گنبد سبز بازگشایی شد +تصاویر
شناسه : 43266 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیین بازگشایی از مجموعه مقابر گنبد سبز که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، احیا و بازسازی‌شده با حضور علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم، عباس ذاکریان معاون خدمات شهری شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین و همشهریان همزمان با «روز قم» برگزار شد.

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در این مراسم، اظهار کرد: شهر قم آثار تاریخی بسیاری دارد که از گذشته به ما ارث رسیده و به دلایل مختلفی، امکان معرفی و بهره‌برداری از آن مهیا نشده یا کمتر به آن پرداخته‌شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه مقابر گنبد سبز جزء ارزشمندترین آثار میراث تاریخی قم است، افزود: با تعامل و همکاری خوبی که مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی استان قم داشتند، تفاهم‌نامه‌ای در خصوص احیا و بهره‌برداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری از مجموعه مقابر گنبد سبز به امضا رسید و همکاران ما در بخش‌های مختلف شهرداری، چهار ماه است که بعضاً به‌صورت شبانه‌روزی برای احیا و بازگشایی این مجموعه تلاش کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: همچنین جمعی از دانشجویان رشته گردشگری بدون هیچ هزینه‌ای عاشقانه برای آماده شدن و اداره این مجموعه تاریخی با ما همکاری کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ازجمله اجرای سرود توسط گروه سرود میثاق، اجرای برنامه ورزش باستانی و روایت‌گری از دیگر بخش‌های آیین بازگشایی مجموعه مقابر گنبد سبز در قم بود.

همزمان با اجرای این برنامه، آسمان منطقه نیز به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نورباران شد.

بازدید از نمایشگاه و بازارچه فروش صنایع‌دستی، سنگ‌های زینتی و قیمتی و نمایشگاه عکس‌های قدیمی قم پایان‌بخش این برنامه بود.

گفتنی است مجموعه‌ مقابر گنبد سبز متشکل از سه آرامگاه است که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته‌اند، این ابنیه که از جاذبه‌های قم به شمار می‌روند، در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند، این آثار تاریخی در مجاورت گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر(ع) و در محلی که به دروازه‌ کاشان معروف است، قرار گرفته‌اند.

عکاس: حسین شاهبداغی

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.