«قهرمان» به قم آمد

«قهرمان» جدیدترین ساخته سینمایی اصغر فرهادی و نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار به روی پرده سینما ونوس قم رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«قهرمان» به قم آمد
شناسه : 43123 | انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، «قهرمان» نهمین فیلم سینمایی اصغر فرهادی کارگردان پرآوازه سینمای ایران همزمان با سراسر کشور روی پرده نقره‌ای سینمای ونوس رفت.

فرهادی که به عنوان روایتگر بدیعترین سبک رئالیستی (واقع‌گرایی) در سینمای ایران شناخته می‌شود، این بار هم به سیاق فیلم‌های پیشین‌اش، داستان «قهرمان» را از واقعیت‌های درون جامعه وام گرفته و روایتی رئالیستی و صادقانه و بدون قضاوت از جامعه را به تصویر می‌کشد. کاری که او از اواخر دهه هفتاد با ساخت مجموعه تلویزیونی «داستان یک شهر» نشان داد تا چه اندازه در آن استاد است.

تصاویر فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی

او در «قهرمان»، شبکه‌های اجتماعی و حضور آن‌ها در زندگی انسان‌ها را دستمایه فیلم خود قرار داده است، فیلمی که شاید بتوان نخستین فیلم شاخص ایرانی با موضوع شبکه‌های اجتماعی دانست.

فرهادی را می‌توان به جرئت پرافتخارترین فیلمساز ایرانی تاریخ سینمای ایران دانست. فیلمسازی که با «جدایی نادر از سیمین»، «فروشنده» و «درباره الی»، معتبرترین جوایز سینمایی جهان از جمله دو اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان، خرس نقره‌ای، خرس طلایی و گلدن گلوب را در دست گرفت.

او تیرماه سال جاری نیز با «قهرمان»، «جایزه بزرگ» جشنواره فیلم «کن» را به ویترین افتخاراتش اضافه کرد و حالا قرار است یک بار دیگر با این فیلم، نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار باشد.

تصاویر فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی

«قهرمان» که در شیراز تصویربرداری شده، درباره کاراکتری به نام «رحیم» با بازی «امیر جدیدی» است که به‌دلیل بدهی به زندان افتاده است. رحیم به مرخصی‌ای دو روزه می‌آید تا سعی کند رضایت شاکی‌اش را جلب کند اما درگیر اتفاقاتی می‌شود.

محسن تنابنده، امیر جدیدی، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و سحر گلدوست بازیگران اصلی فیلم «قهرمان» هستند و در کنار این بازیگران، فرهادی از چند بازیگر تازه‌کار شیرازی هم استفاده کرده است.

تصاویر فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی

در شرایطی که همچنان سینماهای تربیت، کانون، آیه، آوینه و شهرآفتاب قم تعطیل هستند، علاقه‌مندان به هنر هفتم در قم می‌توانند به تماشای «قهرمان» در سه سانس ۱۷، ۱۹ و ۲۱ در سینما ونوس بنشینند.

یادآور می‌شود «فروشنده» آخرین فیلم اصغر فرهادی بود که پنج سال قبل در سینماهای ایران و قم به نمایش درآمد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.