۵۰ رشته تله هوبره در قم تخریب شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم از کشف و تخریب ۵۰ رشته تله «هوبره» در محدوده‌ای به وسعت ۳ کیلومترمربع در یکی از زیستگاه‌های حساس استان خبر داد و گفت: «هوبره» از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین‌المللی قرار دارد و شکار آن ممنوع است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵۰ رشته تله هوبره در قم تخریب شد
شناسه : 42823 | انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: در گشت و پایش محیط بانان این اداره کل و بر اساس گزارش رسیده از یکی از دوستداران طبیعت، ۵۰ رشته تله هوبره دریکی از زیستگاههای حساس استان کشف شد.

وی با بیان اینکه این تله‌ها در محدوده‌ای به وسعت ۳ کیلومترمربع کارگذاری شده بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه دو قطعه هوبره در این تله ها گرفتار شده بودند که یک قطعه رهاسازی و یک قطعه نیز توسط روباه تلف شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از شناسایی متخلف زیست محیطی در این پرونده خبر داد و گفت: با هرگونه تخلف شکار و صید به ویژه در رابطه با این چنین گونه های ارزشمندی، بر اساس قوانین به شدت برخورد خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه گونه هوبره از گونه های در معرض خطر انقراض است، تصریح کرد: طرح مشخصی برای حفاظت از این گونه ارزشمند در اداره کل محیط زیست تدوین شده است، اما به شدت نیازمند همکاری افراد بومی و محلی برای نجات هوبره در این منطقه هستیم.

هوبره از پرندگان خشکی‌زی با جثه متوسط تا بزرگ است که پاها و گردن بلند و منقار قوی و کوتاه دارد. این پرنده از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین‌المللی قرار دارد و شکار آن ممنوع است. زیستگاه این پرنده دشت‌های باز و وسیع منطقه است که متأسفانه توسط افراد سودجو شکار می‌شوند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.