روزبازارهای قم نیازمند مکان ثبات هستند

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه روزبازارهای قم وضعیت نامطلوبی از نظر دسترسی، پارکینگ، مباحث بهداشتی و رفاهی دارند، گفت: ایجاد مکان ثابت با زیرساخت مناسب نیاز اصلی بازارهای روز شهر قم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
روزبازارهای قم نیازمند مکان ثبات هستند
شناسه : 42820 | انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نرجس نیازمند، نظارت بر شرایط و ساماندهی بازار روزهای شهر قم را ضروری دانست و افزود: درحال حاضر ۹ روز بازار در مناطق مختلف شهری قم فعالیت دارند که از استانداردهای لازم جهت ارائه خدمت به شهروندان برخوردار نیستند.

وی، برخی از مهمترین مشکلات روزبازارهای شهر را مورد اشاره قرارداد و گفت: مشکل عمده در این زمینه مالکیت زمین روزبازارهای قم است که سبب شده محل برپایی این بازارها اغلب مقطعی باشد و امکان ایجاد زیرساخت‌های لازم ممکن نباشد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم، مشکل دسترسی به بازارروزها را از چالش‌های دیگر این مراکز خرید دانست و تصریح کرد: شرایط ترافیکی و خیابان‌های منتهی به این مراکز وضعیت مطلوبی ندارند.

وی ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های اولیه یک مرکز خرید مانند نمازخانه، سرویس بهداشتی و غیره نیز به دلیل مشکل مالکیت زمین در روزبازارهای قم وجود ندارد و شرایط نامطلوبی در این مراکز حاکم است.

نیازمند با اشاره به آغاز نیمه دوم سال و رونق بیشتر روزبازارهای قم، اظهار داشت: استقبال دست‌فروشان از بازارهای روز قم در نیمه دوم سال به خاطر تعطیلی برخی مشاغل مانند کشاورزی، باغداری و غیره در سطح روستاها بیشتر از شش ماه اول است و شهرداری باید هم‌اکنون برای بهبود وضعیت نامناسب این مراکز اقدامات لازم را انجام دهد.

به باور وی، در نیمه دوم سال تعداد دست‌فروشان در روز بازار شهرک پردیسان قم به مرز یک هزار نفر می‌رسد که با احتساب سایر عوامل دخیل در این فرآیند اشتغال قابل‌ملاحظه‌ای شکل و بیکاری سرپرست خانوار در شرایط اقتصادی سخت حاکم بر جامعه جلوگیری به عمل می‌آورد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: احصای مشکلات و دغدغه شهروندان و دست‌فروشان در دو روزبازار شهرک پردیسان و خیابان شهید تهرانی مقدم به‌صورت میدانی طی بازدیدهایی انجام‌گرفته که خاکی بودن محل شکل‌گیری بازار و نبود امکانات و زیرساخت‌های اولیه از مهم‌ترین آن‌هاست.

وی یادآور شد: روزبازار شهرک پردیسان قم در خیابان ابوطالب با ترافیک سنگینی روبه‌رو است که در صورت تکمیل جدول‌گذاری این خیابان مشکل ترافیک سه‌شنبه‌های مردم در این منطقه حل خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.