اطلس محلات شهر قم تدوین می‌شود

رئیس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم از تدوین اطلس محلات در شهرداری قم خبر داد و گفت: شناسایی و تحلیل اطلس انجام‌شده و در حال حاضر در مرحله معیارها و شناسایی مرز محلات هستیم که تا پایان امسال نهایی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اطلس محلات شهر قم تدوین می‌شود
شناسه : 42787 | انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، فرهاد یامولا به اهمیت جمع‌آوری اطلاعات دقیق از شرایط محلات اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه گونه‌بندی محلات به‌نوعی شناسایی محلات شهر قم بوده که از سال ۹۷ آغازشده و در حال انجام است.

وی به برخی مشکلات طرح تفصیلی اشاره کرد و افزود: داشتن اطلاعات دقیق از محلات می‌تواند بسیاری از مشکلات طرح تفصیلی و اسناد بالادستی را برطرف کرده و باید بدانیم نگاه کلان طرح تفصیلی، نیازمند شناخت صحیح محلات به‌عنوان زیرمجموعه ناحیه و منطقه است.

رئیس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: تدوین اطلس محلات و گونه‌بندی محلات یکی از برنامه‌های مطالعاتی مهم در شهرداری قم بوده که خوشبختانه با همه مشکلات آغازشده و امروز در مرحله تحلیل است.

وی از تغییر احتمالی مرز مناطق در اطلس محلات خبر داد و ابراز کرد: هنوز خروجی کار مشاور در مرحله تحلیل بوده و به خروجی نهایی محله بندی نرسیده‌ایم، اما شاید در خروجی نهایی، مرز مناطق نیز کمی جابه‌جا شود.

یا مولا، محتوای مطالعاتی اطلس محلات را تشریح کرد و گفت: این اطلس تمام اطلاعاتی مرز محله، تعداد خانوار ساکن، قومیت محله، اطلاعات کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات را مشخص کرده و می‌تواند در تدوین بودجه سالانه شهرداری تأثیرات زیادی داشته باشد.

وی یکی دیگر از اهداف تدوین اطلس محلات را خدمات‌رسانی دقیق دانست و خاطرنشان کرد: این اطلاعات همچنین در نظام حمل‌ونقلی و بودجه‌ریزی مناطق و طرح‌های موضوعی و موضعی که در قالب طرح تفصیلی برنامه‌ریزی می‌شود، مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: شناسایی و تحلیل اطلس انجام‌شده و در حال حاضر در مرحله معیارها و شناسایی مرز محلات هستیم و بر اساس برنامه زمان‌بندی قرار است تا پایان امسال این اطلس نهایی شده و مصوبات آن گرفته شود.**

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.