مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر اشراق تمدید شد

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا نیمه آبان خبر داد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط، مراسم اختتامیه همراه با معرفی برگزیدگان در پایان پاییز برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر اشراق تمدید شد
شناسه : 42765 | انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام سید محمد مهدی شفیعی امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است و از اسفندماه ۱۳۹۹ با تشکیل دبیرخانه و صدور احکام دبیران آن از سوی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: طبق زمان بندی جشنواره برنامه‌های مختلفی نظیر پیش‌نشست، کارگاه‌های تخصصی شعر و نوحه و اردوهای ادبی برگزار شده است.

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق از توجه ویژه به استعدادهای مناطق مختلف در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: تلاش کردیم کارگاه‌ها، شب شعرها و اردوهای ادبی را با یک تنوع جغرافیایی مناسب برگزار کنیم.

شفیعی به برگزاری کارگاه شعر و نوحه عاشورایی و شب شعر غدیر در شهرهای کاشمر و اهواز اشاره کرد و گفت: همچنین با مشارکت کنگره سراسری «حبیب حرم» در همدان، نشست تخصصی رسانه‌ای، کارگاه شعر و عصر شعر با موضوع مدافعان حرم برگزار شد.

وی افزود: برگزاری شب شعر با موضوع رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان از دیگر برنامه‌های برگزار شده در حاشیه این جشنواره است.

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق تصریح کرد: همچنین اردوی برادران شاعر طلبه در مشهد مقدس با اجرای برنامه‌هایی نظیر دو عصر شعر و چهار کارگاه تخصصی شعر برگزار شد.

شفیعی به فعالیت دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر اشراق در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) چهار شب شعر به مناسبت ایام آخر صفر، با عنوان «مشکات» برگزار شد و به موضوع سبک زندگی نبوی و سبک زندگی رضوی نیز پرداخته شد که می‌تواند برای شاعران، فضاها و افق‌های تازه‌ای را باز کند.

وی در ادامه به توجه دبیرخانه شعر اشراق به حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰ کلیپ شعرخوانی با موضوعات مختلف ملی و مذهبی از شاعران طلبه ضبط شده و از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها در کانال‌ها و سایت‌های مختلف خبری در مناسبت‌های مختلف در بازه زمانی فعالیت جشنواره در حال انتشار است.

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق تصریح کرد: در دوره پنجم جشنواره علاوه بر وجود بخش‌های کلاسیک، نو، کودک و نوجوان و شعر غیر فارسی، بخش کتاب شعر نیز اضافه شد و طبق آیین‌نامه، هم کتاب‌های چاپ شده از سال ۹۶ به بعد می‌توانند شرکت کنند و هم آثار آماده چاپ با آن شرایطی که در آیین‌نامه توضیح داده شده است.

شفیعی از هیئت‌ به عنوان مهم‌ترین رسانه رسمی شیعه یاد کرد و گفت: به همین سبب بخش «نوحه و سرود» نیز در این دوره از جشنواره اضافه شد تا محتوای مناسبی در این بخش تولید شود.

وی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی شعر اشراق تا نیمه آبان ماه خبر داد و گفت: ان‌شاءالله از نیمه دوم آبان و اوایل آذر فرایند داوری آثار ارسالی به جشنواره را خواهیم داشت و اگر شرایط کرونایی مانعی ایجاد نکند، مراسم اختتامیه جشنواره همراه با معرفی برگزیدگان در اواخر آذرماه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.