هنر نقاشی به اهل‌بیت(ع) بدهکار است/ خجالت‌زده حضرت معصومه(س) هستم

استاد حسن روح‌الأمین نقاش مطرح ایرانی با بیان اینکه هنر و به ویژه نقاشی، ۱۴۰۰ سال به اهل‌بیت(ع) بدهکار است، گفت: بنا دارم در آینده نزدیک، واقعه غدیر و افرادی را که در آنجا حضور داشتند و از امیرالمؤمنین(ع) فاصله گرفتند، به تصویر بکشم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هنر نقاشی به اهل‌بیت(ع) بدهکار است/ خجالت‌زده حضرت معصومه(س) هستم
شناسه : 42734 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حسن روح‌الأمین نقاش مطرح ایرانی در دیداری که در حاشیه اجرای زنده نقاشی صحنه ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم با آیت‌الله سعیدی انجام داد، اظهار کرد: شأن حضرت معصومه سلام الله علیها، شأن بالایی است و از اینکه تا کنون موفق نشدیم در حد شأن ایشان کاری انجام دهیم، خجالت‌زده هستیم.

وی با بیان اینکه از هنر نقاشی به عنوان یک رسانه برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) به خوبی استفاده نشده است، گفت: هنر و به ویژه نقاشی ۱۴۰۰ سال به اهل‌بیت(ع) بدهکار است و باید از این به بعد از این رسانه به شیوه مطلوب استفاده کرد.

این نقاش مطرح ادامه داد: حتی اگر یک کودک با نقاشی مذهبی که من کشیده‌ام ارتباط برقرار کند، احساس می‌کنم به چیزی که می‌خواستم رسیده‌ام.

وی با بیان اینکه اعتقاد من این است که در نقاشی اهل‌بیت(ع) به ویژه نوامیس اهل‌بیت(ع) چهره و بدن نباید نمایان باشد، افزود: بیشتر سعی من بر این است که در نقاشی، حواشی و موضوعاتی که به اهل‌بیت(ع) ربط دارد به تصویر کشیده شود.

روح‌الأمین خاطرنشان کرد: بنا دارم در آینده نزدیک، واقعه غدیر و افرادی که در آن حضور داشتند و از امیرالمؤمنین(ع) فاصله گرفتند و همچنین تابلو نقاشی مجلس یزید با حضور امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها را به تصویر بکشم و در رابطه با شهادت امام کاظم علیه السلام هم قصد خق یک اثر را دارم.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.