برگزاری مانور فرهنگی آموزشی «اصلاح رفتار ترافیکی» در قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از برگزاری مانور فرهنگی آموزشی «اصلاح رفتار ترافیکی» با مشارکت پلیس راهور و آموزش‌وپرورش خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری مانور فرهنگی آموزشی «اصلاح رفتار ترافیکی» در قم
شناسه : 42726 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به برگزاری مانور فرهنگی آموزشی «اصلاح رفتار ترافیکی» از توجه و شناسایی مخاطب خاص در این مانور و مشارکت و حضور ارگان‌های همکار و مشارکت‌کننده خبر داد.

وی تصریح کرد: در این مانور خیابانی، دانش آموزان با حمل تابلو پیام‌های ترافیکی، در فرصت توقف خودروها در پشت چراغ‌قرمز تقاطع‌های میدان شهید آیت‌الله سعیدی، سعی در گوشزد کردن لزوم رعایت قوانین و مقررات رانندگی و مسائل ایمنی تردد شهروندان به رانندگان را داشتند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، هدف اصلی برگزاری این مانور را لزوم بازگو کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای رانندگان عنوان کرد و افزود: طرح موضوعات فرهنگی از زبان کودکان اثربخشی بیشتری داشته و امیدواریم رانندگان با رعایت قوانین، ضمن حفظ سلامتی خود و وسیله نقلیه، به حقوق عابرین پیاده نیز احترام بگذارند تا شاهد ساخت و شکل‌گیری شهری ایمن و سلامت باشیم.

وی، افزایش هماهنگی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه در حوزه گسترش فرهنگ و اصلاح رفتار ترافیکی را یکی دیگر از اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد.

اصلاح رفتار ترافیکی

همچنین مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در حاشیه برگزاری مانور فرهنگی آموزشی «رفتار ترافیکی» با اشاره به اهمیت برگزاری این اقدامات فرهنگی، خواستار تقویت این‌گونه برنامه‌ها شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی مربوط به قوانین ترافیکی، باعث اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان خواهد شد.

به گفته وی، نگاه تخصصی و استفاده از راه‌کارهای عملیاتی و علمی در کنار بهره‌برداری از دستاوردهای روز  دنیا در رفع مشکلات ترافیکی اهمیت ویژه‌ای دارد که در این زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حائز اهمیت بوده و باید این طرح‌ها آسیب‌شناسی و مستمر باشد.

طبیبی در حاشیه برگزاری این مانور ضمن بازدید میدانی از وضعیت ترافیکی خیابان حضرت امام خمینی (ره)، میدان سعیدی و معابر اطراف با شهروندان و کسبه در خصوص مشکلات و مسائل آن‌ها گفت‌وگو کرد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.