شناسایی ۲۷۰۰ نابینا در قم/ مناسب‌سازی فضای شهری مطالبه اصلی نابینایان است

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه جامعه نابینایان در شهر قم ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که ۱۹۰۰ نفر مرد و ۸۰۰ نفر خانم هستند، گفت: درخواست اصلی جامعه نابینایان از مسئولان، مناسب‌سازی فضاهای شهری برای حضور در جامعه است تا بتوانند نقش فعال و مؤثری در جامعه داشته باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شناسایی ۲۷۰۰ نابینا در قم/ مناسب‌سازی فضای شهری مطالبه اصلی نابینایان است
شناسه : 42687 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی پهلوانی ستوده در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی روز جهانی عصای سفید و نابینایان که در بوستان شهید بنیادی و به همت شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: جامعه نابینایان در شهر قم ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که ۱۹۰۰ نفر مرد و ۸۰۰ نفر خانم هستند.

وی، ارائه خدمات به این افراد را یکی از وظایف ذاتی اداره کل بهزیستی دانست و افزود: افراد زیادی تحت پوشش اداره بهزیستی بوده و خدمات و کمک‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی و شغلی دریافت می‌کنند و بخشی از هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم، درخواست اصلی جامعه نابینایان از مدیران را مناسب‌سازی فضاهای شهری برای حضور در جامعه دانست و تصریح کرد: نام‌گذاری روز جهانی عصای سفید برای آگاهی از نیازهای این افراد بوده و عصای سفید نماد توانمندی یک نابینا و یا کم‌بینا است.

وی به نقش فعال افراد نابینا در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: با مناسب‌سازی فضای شهری، این افراد می‌توانند نقش فعال و مؤثری در جامعه داشته باشند و امیدواریم بتوانیم این شرایط را برای این افراد فراهم کرده و شاهد حضور فعال و تأثیرگذار آن‌ها در جامعه باشیم.

پهلوانی در پایان با درخواست از مدیران شهری برای مناسب‌سازی محیط شهری برای افراد نابینا در شهر یادآور شد: یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند برای حضور افراد نابینا در جامعه مؤثر باشند شهرداری بوده و امیدواریم سایر ارگان‌ها نیز به کمک شهرداری آمده و شرایط حضور این افراد را فراهم کنند.

وی در پایان به همکاری سایر ارگان‌ها با شهرداری تأکید کرد و گفت: برای حضور افراد نابینا در جامعه باید هم‌افزایی و همکاری گسترده‌ای بین ارگان‌ها و نهادها ایجادشده تا شهرداری نیز بتوانند به بهترین نحو طرح‌های خود را اجرا کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.