۱۶ پروژه شاخص در قم به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار قم با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۶ طرح بزرگ و شاخص عمرانی، فرهنگی و خدماتی در قم به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برخی از این طرح‌ها شامل اجرای پروژه میدان نماز، تکمیل بلوار جمهوری، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی، تکمیل مسیر اتوبوس تندرو بلوار آیت‌الله بروجردی، تکمیل ساختمان شورای شهر، پیاده‌راه خیابان ارم، فاز پنجم عمار یاسر، رمپ و لوپ تونل غدیر و فاز نخست خط یک مترو قم می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۶ پروژه شاخص در قم به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه : 42672 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تبریک آغاز امامت امام عصر(عج)، اظهار داشت: در شش سال گذشته بیش از سه هزار پروژه شهری بزرگ و کوچک در شهر قم به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر نیز تکمیل و بهره‌برداری بخش دیگری از آن در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۶ پروژه شاخص عمرانی، فرهنگی و خدماتی در قم به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برخی از این طرح‌ها شامل اجرای پروژه میدان نماز، تکمیل بلوار جمهوری، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی، تکمیل مسیر اتوبوس تندرو بلوار آیت‌الله بروجردی، تکمیل ساختمان شورای شهر، خیابان ارم، فاز پنجم عمار یاسر، رمپ و لوپ تونل غدیر و فاز نخست از خط یک  مترو قم است.

شهردار قم اذعان کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز است که با بهره‌برداری از آن در فضای سبز، عمران و آبادانی شهر و سایر بخش‌ها شاهد تحول خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کاهش روز به روز بودجه‌های عمرانی نگران‌کننده شده است در حالی که خرج و مخارج پروژه‌های عمرانی بالاست، به‌طوری‌که قیر از قیمت تنی دو میلیون تومان به هشت میلیون تومان رسیده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه خوشبختانه در بخش حمل‌ونقل وضعیت شهر قم مناسب بوده و به یک انسجام کامل رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: ۳۵۰ تا ۴۰۰ دستگاه اتوبوس نو در اختیار داریم و قرار است ۱۰۰ تاکسی نیز تا آخر امسال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شود که این مهم نیز بدون شک در افزایش رضایت‌مندی مردم مؤثر است.

وی ادامه داد: شهرداری از نظر مالیات بر ارزش‌افزوده‌ای که به این شهر اختصاص می‌یافت نیز دچار مشکل شده است، به‌طوری‌که ۲۵۰ شرکت صنعتی مستقر در قم که باید ارزش‌افزوده را در قم پرداخت کنند در تهران نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کنند.

شهردار قم یادآور شد: در وضعیت موجود که روزبه‌روز خرج و مخارج اداره شهر در حال افزایش است، شهرداری با همکاری و همدلی شورای شهر پیش‌بینی تأمین منابع پایدار شهری را در برنامه قرار داده و امیدواریم روزبه‌روز شاهد توسعه و عمران شهری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مدیریت جامع تأمین نظام مالی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری است و در این زمینه کوشش ما رعایت نظم و انضباط مالی است و پیش‌بینی تدابیر لازم در این زمینه است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه به‌زودی برنامه روز قم را برای سومین سال با چهارچوب بهتری اجرا می‌کنیم، گفت: در این رابطه پنج کمیته تشکیل‌شده و در این زمینه نیز از نظر علما، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بهره‌مند خواهیم شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.