تأکید رئیس جامعه مدرسین بر پرهیز از سیاست‌زدگی در شورا و شهرداری

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جلوی اختلاف سلیقه‌ها را نمی‌توان گرفت اما نباید به ناهماهنگی و تک‌روی منجر شود، گفت: سیاست‌زدگی آفت جدی و بزرگی است خصوصاً برای کارهایی که بُعد عمرانی و فرهنگی دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأکید رئیس جامعه مدرسین بر پرهیز از سیاست‌زدگی در شورا و شهرداری
شناسه : 42608 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله حسینی بوشهری امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قم که در دفتر جامعه مدرسین حضور برگزار شد، پس از ارائه گزارش رئیس شورا و شهردار قم با تبریک آغاز امامت امام عصر(عج)، اظهار داشت: این گزارش‌ها نشان می‌دهد شورای اسلامی و شهرداری قم اهتمام ویژه‌ای نسبت به نیازمندی‌های مدیریت شهری احساس کرده‌اند و علاوه بر گام‌هایی که در سال‌های گذشته برداشته‌شده بنا دارند هم گام‌های گذشته را تکمیل و هم کارهای جدید در مدیریت شهری ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه بی‌تدبیری در اجرای برنامه‌ها، کار را به هر جهت عمل کردن و پیش بردن برای ما نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: مدیرانی که با تدبیر کار را دنبال می‌کنند، فرجام خوبی خواهند داشت، بنابراین زمان‌بندی در اجرای پروژه‌ها و تحویل آن در زمان مقرر تأثیرگذار بوده و در به ثمر رسیدن پروژه‌ها و رضایت‌مندی شهروندان نیز مؤثر است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه دوراندیشی و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در شورا و شهرداری گره‌گشا باشد، گفت: این امر برای شهری مثل قم که شهر کریمه اهل‌بیت (سلام‌الله علیها) است می‌تواند نقش الگویی برای دیگر استان‌ها داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه رسالت اصلی شورای شهر و شهرداری رسالت اجتماعی، عمرانی و فرهنگی است، افزود: این موضوع حاکی از این است که در عرصه اجتماعی باید شورا و شهرداری ظهور و بروز داشته، در عرصه عمرانی به چشم آید و در عرصه فرهنگی نیز مسائل فرهنگی را هم‌افزایی کند و اگر در عرصه اجتماعی نیز کاری انجام می‌شود با پیوست فرهنگی باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از کارهای عمرانی در کشور بدون پیوست فرهنگی انجام می‌شود، در قم نباید کار عمرانی را سامان دهیم و از پیوست فرهنگی غافل شویم و از اعضای شورای شهر و شهرداری درخواست داریم برای قم مسئله پیوست فرهنگی در اولویت پروژه‌ها باشد.

وی، خواستار ارتقاء بخشیدن به بخش‌های مرتبط با حوزه فرهنگی در شهرداری و برداشتن موانع ساختار تشکیلاتی در این زمینه شد و گفت: تابلو معاونت فرهنگی در شهرداری قم باید برجسته باشد و با خود هزاران پیام داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به اعضای شورای اسلامی شهر توصیه کرد: انسجام و همدلی را موردتوجه قرار دهند. اختلاف‌سلیقه امری طبیعی است اما می‌توان جلو تک‌روی، ساز مخالف زدن و ناهماهنگی را گرفت و باید به این مهم توجه شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: جلوی اختلاف سلیقه‌ها را نمی‌توان گرفت اما این نباید به ناهماهنگی و تک‌روی منجر شود. خروجی شورا هرچه باشد باید مورد حمایت اعضا واقع شود. در رابطه با شهردار هم باید بین شورا و شهردار، همدلی و همکاری حکم فرما باشد؛ سیاست‌زدگی آفت جدی و بزرگی است خصوصاً برای کارهایی که بُعد عمرانی و یا فرهنگی دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری باید مکمل هم بوده و همراهی لازم را با یکدیگر داشته باشند، تصریح کرد: شهرداری برخاسته از فکر جمعی است، اگر نیاز به همراهی و کمک است باید انجام شود تا مردم احساس کنند همه در یک‌جهت و مسیر کار می‌کنند و اگر غیر این باشد مایه نگرانی مردم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری به اعضای شورای شهر و شهردار قم توصیه کرد: خود را بی‌نیاز از همفکری با کارشناسان، مردم و نخبگان ندانید و ازنظر متخصصان، صاحب‌نظران در قم، تهران و شهرهای بزرگ در مدیریت شهری بهره‌مند شوید.

وی در پایان سخنان خود گفت: در قم شاهد برخی ناهمسانی‌های مبلمان شهری هستیم به‌طوری‌که در برخی نقاط احساس می‌شود منطقه‌ای در اوج فقر است که این در شأن شهر قم نیست.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.