پسماند خشک بدهید سبزه و ماهی بگیرید!

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از تبادل پسماند خشک با ماهی و سفره هفت سین در غرفه‌های بازیافت سطح شهر خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پسماند خشک بدهید سبزه و ماهی بگیرید!
شناسه : 4246 | انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰   پرینت
به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در خصوص اجرای طرح تبادل پسماند خشک و تر با سبزه و ماهی هفت‌سین اظهار کرد: در قالب این طرح همشهریان‌ می‌توانند با تحویل پسماندهای خشک به غرفه بازیافت ماهی قرمز و سبزه سفره هفت‌سین دریافت کنند.
وی با بیان اینکه این طرح از ۲۰ تا ۲۹ اسفند اجرایی می‌شود، افزود: برای دریافت این سبزه‌ها نیز جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست برنامه‌ریزی لازم در سازمان صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: روز سیزدهم فروردین ماه که روز طبیعت نامگذاری شده است، جهت پاک نگه‌داشتن محیط زیست و جلوگیری از انباشت زباله‌ها، در ورودی بوستان‌های بزرگ شهر مانند بوستان فدک، لاله، بنیادی، هاشمی، علوی و…و ابتدای جاده‌های خروجی کاشان، اراک و… خودروهایی قرارمی گیرد که در عوض گرفتن سبزه‌ها و ماهی‌های سفره هفت سین به شهروندان کیسه‌های زباله و پک راهنمایی حفظ محیط‌زیست می‌دهد.
وی افزود: این کیسه‌ها در دو رنگ آبی، مخصوص زباله‌های خشک و کیسه‌های مشکی مخصوص زباله‌های تر است که  شهروندان می‌توانند پس از جمع‌آوری در هنگام خروج آن‌ها را تحویل دهند، همچنین در داخل بوستان‌ها، محل‌های دیگری برای تحویل ماهی‌های هفت سین قرار می‌گیرد تا شهروندان از رهاکردن ماهی‌ها در آبنماها خودداری کنند.

 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.