مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری قم به نام شهید زرنوشه فراهانی نام‌گذاری شد

همزمان با هفته ملی کودک و با حضور خانواده شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی، مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام این شهید مزین شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری قم به نام شهید زرنوشه فراهانی نام‌گذاری شد
شناسه : 42407 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، آیین پرده‌برداری از یادمان شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی عضو ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه۶۰ با حضور خانواده این شهید والامقام در مرکز شماره ۸ کانون در بوستان نرگس برگزار شد.

حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، سید امیر طباطبایی دبیر هفته ملی کودک در استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناظمی نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، سردار حسین کاجی، رضا شهبازی و جمعی از مربیان و اعضای نوجوان کانون در این مراسم حضور داشتند.

نام‌گذاری مرکز شماره 8 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی

*مراکز کانون به نام شهدا مزین می‌شود

در ابتدای این مراسم و پس از دکلمه‌خوانی عضو نوجوان کانون، حامد حجتی با خیرمقدم خدمت خانواده شهید زرنوشه فراهانی و مهمانان حاضر، به فعالیت ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در سطح شهر قم اشاره کرد و گفت: ازاین‌پس به‌پاس و یاد و خاطره شهدای دهه ۶۰ که در زمان حیات خود عضو کانون بودند، مراکز ‌ده‌گانه کانون به نام این شهدا نام‌گذاری می‌شود.

وی، شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی را یکی از اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه ۶۰ معرفی کرد و افزود: این شهید یکی از فعالان کانون بوده که در سن ۱۴ سالگی به درجه رفیع شهادت رسیده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، شهدا را الگویی واقعی برای همه اقشار جامعه دانست و گفت: شهدا از جنس ما بوده و همچون ما با عشق انقلاب و اسلام زیست کرده‌اند و لحظات خوبی را با شعرخوانی و قصه‌خوانی در کنار دوستان خود داشته‌اند.

وی با پیشنهاد برگزاری یک دوره زرنوشه‌شناسی برای کودکان، تصریح کرد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید ابعاد مختلف شخصیت شهدا را برای کودکان تبیین کرده و شهید زرنوشه فراهانی یکی از شخصیت‌های شاخص را در بین شهدا دارد.

حجتی در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری آیین یادمان شهید زرنوشه با حضور والدین این شهید، خاطرنشان کرد: امروز افتخار می‌کنیم مرکز ۸ کانون پرورش فکری با حضور والدین این شهید بزرگوار به نام شهید نام‌گذاری شده است.

نام‌گذاری مرکز شماره 8 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی

*لزوم معرفی شهدا برای کودکان و نوجوانان

سردار حسین کاجی راوی دفاع مقدس و مدیر «مؤسسه فرهنگی حماسه ۱۷» نیز در سخنانی، خانواده این شهید را ناشناخته دانست و اظهار داشت: امروز نیاز داریم شهدا و خانواده آن‌ها را به مردم معرفی کرده تا الگویی برای جوانان باشند.

وی با بیان اینکه هنر محمدعلی زرنوشه تنها خطاطی و نقاشی نبود، افزود: شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی تمام وجودش در راه خدا حرکت کرده و چشم و گوش و قلب این شهید خداباور بوده و اعتقاد داشت تنها با خداوند می‌شود پادشاهی کرد.

راوی حوادث دفاع مقدس و هم‌رزم شهید زرنوشه در ادامه به وصیت‌نامه این شهید اشاره کرد و گفت: شهید زرنوشه با وصیت‌نامه کوتاه خود جهان‌بینی خود را نشان داده و اعتقاد داشت این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) گره‌خورده و صحبت از آزادی قدس و کربلا را آرزو کرده است.

وی ادامه داد: اگر ۳۸ سال پیش محمدعلی پیش‌بینی کرده که قدس آزاد می‌شود باید بدانیم امروز سران اسرائیل در تدارک تأمین زمین برای کشور خود هستند و به‌زودی آزادی قدس را نیز جشن خواهیم گرفت.

کاجی در پایان سخنان خود  با ابراز امیدواری برای معرفی همه شهدای دفاع مقدس، بیان کرد: باید به‌روزی برسیم که هیچ شهیدی ناشناخته نبوده تا الگویی برای همه کودکان و نوجوانان باشند.

نام‌گذاری مرکز شماره 8 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی

*کودکان و نوجوانان نیازمند الگوهای حقیقی هستند

در ادامه این مراسم، رضا شهبازی از راویان دفاع مقدس و هم‌رزم شهید زرنوشه فراهانی، اظهار داشت: حتماً برای معرفی این شهید باید کاری هنری انجام شود تا به بهترین روش به نوجوانان معرفی شود.

وی با یادآوری خاطرات دوران نوجوانی خود با شهید زرنوشه افزود: پدر ایشان از نزدیکان امام خمینی(ره) بودند و من و علی بهترین خاطرات‌مان دیدار با امام خمینی(ره) بود.

شهبازی، محمدعلی زرنوشه را یک هنرمند واقعی خطاب کرد و گفت: محمدعلی در کنار مبارزه یک هنرمند بود و خطاطی، نقاش و داستان‌نویسی می‌کرد و فعالیت‌های هنری این شهید فراتر از سن و زمان خودش بود.

وی، یکی از ویژگی‌های این شهید والامقام را انس وی بامطالعه معرفی و بیان کرد: شهید زرنوشه بسیار اهل مطالعه بوده و همه دوستانش را به مطالعه تشویق می‌کرد، جدیدترین رمان‌ها و کتاب داستان‌ها را برای مطالعه تهیه می‌کرد.

شهبازی در پایان با ابراز امیدواری برای معرفی شهدای شاخص به کودکان  نوجوانان، تصریح کرد: ما نیازمند معرفی الگوهایی واقعی و حقیقی به کودکان و نوجوانان بوده و این معرفی باید از راه هنر انجام شود.

نام‌گذاری مرکز شماره 8 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی

*خجالت می‌کشم خودم را پدر شهید بنامم

در ادامه این مراسم، غلامحسین ‌زرنوشه پدر شهید زرنوشه با یادآوری خانواده شهدا و صبوری و استقامت آن‌ها، گفت: من شرم می‌کنم خود را پدر شهید بنامم زیرا من مادری دیدم که ۴ پسرش را در جنگ ازدست‌داده و در آخر خودش اسلحه دست گرفته است.

وی، هدف شهدا را دفاع از ناموس و شرف اسلام و ایران دانست و افزود: این شهدا برای حفظ ناموس و کشور در این راه شهید شدند تا امروز ما شاهد بی‌بندوباری و قانون‌هایی بی‌ربط نباشیم، ای‌کاش مسئولان کشور برای بی‌بندوباری جوانان نیز جریمه تعیین می‌کردند.

پدر شهید زرنوشه سپس خاطره‌ای از امام خمینی(ره) نقل کرد و یادآور شد: امام تمام زندگی و شب و روزش را برای پیشرفت اسلام صرف می‌کرد و معتقد بود برای سربلندی در دنیا و آخرت باید به دستور اسلام عمل کرد.

نام‌گذاری مرکز شماره 8 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی

سپس مهدی زرنوشه فراهانی برادر شهید نیز بیان کرد: امام خمینی (ره) حال افراد را حال کنونی آن‌ها می‌دانست و امیدواریم تا آخر در خط امام و رهبری و انقلاب مانده و در پیشگاه خداوند سربلند باشیم.

وی ادامه داد: ما سه برادر هم‌زمان در گردان سید شهدا بودیم، و شهید محمدعلی زرنوشه به علت سن کم با گذراندن دوره هلال‌احمر وارد گردان شد و در راه خدمت به اسلام و دین سن و سال نمی‌شناخت.

قابل‌ذکر است در پایان این مراسم ضمن پرده‌برداری از یادمان شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی، از خانواده محترم این شهید بزرگوار نیز تقدیر شد.

ازاین‌پس مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نام شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی نامیده می‌شود.

نام‌گذاری مرکز شماره 8 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی

خاطرنشان می‌شود شهید محمد علی زرنوشه فراهانی در سال ۴۸ در قم متولد و پدر این شهید بزرگوار خادم امام خمینی (ره) بود و پدر همراه سه پسر خود همزمان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند.

این شهید والامقام، عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بود و در زمینۀ نقاشی و خطاطی فعالیت داشت و با طراحی پوستر شهید مطهری مقام دوم کشوری را نیز کسب کرده بود.

این شهید دفاع مقدس در سن ۱۴  سالگی در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ به فیض شهادت نائل آمد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.