«سه‌شنبه‌های نجومی» در قم به پایان رسید

نخستین دوره علمی و آموزشی «سه‌شنبه‌های نجومی» به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و حضور علاقه‌مندان و شهروندان در مجموعه تاریخی گنبد سبز برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«سه‌شنبه‌های نجومی» در قم به پایان رسید
شناسه : 42345 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نخستین دوره علمی و آموزشی«سه‌شنبه‌های نجومی» به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، اداره میراث فرهنگی استان قم و انجمن منجم‌باشی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور محدود علاقه‌مندان و شهروندان در مجموعه تاریخی گنبد سبز برگزار شد.

در سه‌شنبه‌های نجومی قم شرکت‌کنندگان با صور فلکی، رصد اجرام آسمان و ظرفیت‌های گردشگری نجوم قم آشنا شدند و در حاشیه این برنامه نیز نمایشگاه پتانسیل‌های نجومی برپا شد.

در این دوره علمی-آموزشی رصد ماه و ستارگان، دوره آموزشی آشنایی با صور فلکی، ابزار نجوم ، نمایشگاه عکس و عکاسی نجوم در این برنامه به اجرا درآمد که با حضور چشمگیر علاقمندان نجوم و گردشگری و عموم مردم برگزار شد.

سه‌شنبه‌های نجومی قم از ۲۳ شهریورماه با برگزاری اولین جلسه آن در مجموعه تاریخی گنبد سبز کلید خورد و طی یک ماه جلسات مختلفی با حضور علاقه‌مندان ترتیب یافت.

ستاره‌شناسی یکی از شاخه‌های پرطرفدار صنعت گردشگری در قم تبدیل‌شده و تحت عنوان گردشگری نجومی، مخاطبان زیادی دارد و افرادی از این شاخه وارد حوزه تورلیدری شده‌اند که این امر گویای ماهیت اقتصادی این نوع گردشگری است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.