برگزاری محفل ادبی «شهد و شکر» در کانون پرورش فکری قم

نشست ادبی «شهد و شکر» همزمان با روز ملی بزرگداشت حافظ در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری محفل ادبی «شهد و شکر» در کانون پرورش فکری قم
شناسه : 42280 | انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، نشست ادبی «شهد و شکر» همزمان با روز ملی بزرگداشت حافظ و هفته ملی کودک با حضور حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، حجت‌الاسلام قاسمی معاون نهضت سوادآموزی قم، سید امیر طباطبایی دبیر هفته ملی کودک در استان قم و جمعی از مربیان و اعضای نوجوان کانون در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

مهمان ویژه این محفل ادبی، دکتر احمد عزتی‌پرور استاد برجسته ادبیات فارسی و مهدی قاسمی خواننده آواز ایرانی و مدرس آوازخوانی بود.

خوش‌نویسی ابیات حافظ به قلم استاد محمد داستان، آوازخوانی اشعار حافظ با صدای مهدی قاسمی، تفأل به حافظ و حافظ‌خوانی استاد عزتی‌پرور و جمعی از حاضرین از بخش‌های جذاب این محفل ادبی بود.

در ابتدای این محفل ادبی، استاد عزتی‌پرور به بیان ویژگی اشعار حافظ پرداخت و یک جلد دیوان حافظ به تصحیح دکتر پرویز ناتل‌خانلری به کتابخانه مرکز تخصصی خوانش متون کهم کانون اهدا کرد.

حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم نیز از حافظ به عنوان یک شاعر عاشورایی یاد کرد و گفت: تجلی مفاهیم انسان کامل که ریشه در دریافت‌های عمیق عرفانی ما دارد، در اشعار حافظ موج می‌زند. 

همچنین، اکرم الف‌خانی کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان قم به تشکیل مرکز تخصصی خوانش متون کهن در استان قم اشاره کرد و گفت: این مرکز همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم آغاز به‌کار کرد.

وی تصریح کرد: از امروز و همزمان با روز ملی بزرگداشت حافظ، فصل جدیدی از فعالیت این مرکز با خوانش اشعار حافظ شکل گرفت و تلاش می‌کنیم در بازه زمانی مشخص، محفل حافظ خوانی را در کانون برپا کنیم.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان قم افزود: مرکز تخصصی خوانش متون کهن با حمایت‌های آقای حجتی مدیرکل کانون و تلاش‌های آقای سید امیر طباطبایی راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم، نشست‌های ادبی را به صورت حضوری برگزار کنیم.

الف‌خانی به برگزاری کارگاه برخط «حافظ خوانی» در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این کارگاه به نشانی اینترنتی «https://qom.kpf.ir» مراجعه کنند.

عکس یادگاری مهمانان نشست ادبی «شهد و شکر»، قاب پایانی ویژه‌برنامه روز ملی بزرگداشت حافظ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.