۱۰۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی قم اضافه می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: با اختصاص ۷۰ سهم برای خرید تاکسی از طرف اتحادیه تاکسیرانی به شهر قم و ثبت‌نام ۳۰ متقاضی به‌صورت آزاد، ۱۰۰ دستگاه تاکسی نو تا پایان سال وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۰۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی قم اضافه می‌شود
شناسه : 42267 | انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را یکی از برنامه‌های پر چالش شهرداری‌ها دانست و اظهار داشت: متأسفانه افزایش قیمت خودرو در چند سال گذشته، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است.

وی برنامه شهرداری قم را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده توانسته‌ایم نوسازی تاکسی‌ها را از امسال کلید زده و تسهیلات بانکی برای خرید تاکسی جدید فراهم کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، قیمت تاکسی پژو را بیش از ۱۲۷ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: قیمت تاکسی سمند نیز ۱۴۰ میلیون تومان بوده که تمام تاکسی‌هایی که عمر بیش از ۸ سال دارند باید برای نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.

وی از اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی برای خرید تاکسی خبر داد و تصریح کرد: اتحادیه تاکسیرانی ۷۰ سهم به شهر قم اختصاص داده که در حال انجام روند اداری و معرفی متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات هستیم.

نیک، تعداد افراد معرفی‌شده به بانک را برای دریافت تسهیلات در ۶ ماه نخست سال ۵۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: تا امروز تعداد ۵۰ نفر به بانک معرفی‌شده‌اند و تا پایان سال نیز ۲۰ متقاضی دیگر برای دریافت وام  به بانک معرفی خواهد شد.

وی قیمت بالا و تسهیلات بانکی محدود را عامل عدم استقبال تاکسی‌داران برای نوسازی دانست و یادآور شد: بیش از دو هزار و ۷۰۰ تاکسی فرسوده و یا در معرض فرسودگی در شهر وجود دارند که متأسفانه به علت افزایش قیمت خودرو امکان نوسازی آن وجود ندارد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نوسازی یک هزار و ۵۰۰ خودرو در سال نیز انجام‌شده بود که با افزایش قیمت خودرو و بسته شدن سایت نوسازی برنامه نوسازی تا مدت‌ها متوقف شد.

وی در پایان تعداد نهایی تاکسی‌های خریداری‌شده تا پایان سال را ۱۰۰ دستگاه دانست و گفت: ۳۰ ثبت‌نام نیز به‌صورت آزاد انجام‌شده که درنهایت تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه تاکسی جدید وارد ناوگان تاکسیرانی در قم می‌شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.