در آستانه نوروز؛

امکان اسکان ۵۹ هزار زائر در قم فراهم شد/ افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها

شهر بیست/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: برای اسکان ۵۹ هزار مسافر نوروزی در قم، مراکز اقامتی و مهمان‌پذیرها تجهیز شده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
امکان اسکان ۵۹ هزار زائر در قم فراهم شد/ افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها
شناسه : 4225 | انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، حمید یزدانی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: سعی کردیم ظرفیت اسکان مسافران در قم همزمان با ایام نوروز را به ۵۹ هزار نفر برسانیم.

وی با اشاره به نظارت و ساماندهی مراکز گردشگری، ادامه داد: کشیک شبانه ما راه اندازی شده و چهار مرکز نوروزی و چهار مجتمع بین راهی فعال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: با توجه به بی‌تحرکی دانشگاه‌های استان در واگذاری ظرفیت‌های اسکان، استانداری باید ورود جدی کرده و زمینه‌های اسکان مسافران در مراکز دانشگاهی را در روزهای آتی فراهم کند.

آماده‌سازی ۱۸ نقطه برای تأمین ظرفیت پارکینگ در نوروز

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه عملیاتی برای شناخت ظرفیت‌ها، کمبودها و فرصت‌ها باید در قم تدوین شود.

سید امیر سامع با بیان اینکه می‌توانیم از ظرفیت اماکن استیجاری برای اسکان زائرین استفاده کنیم گفت: بوستان غدیر ۹۰ هکتار وسعت دارد که ۱۲ هکتار آن به بوستان شهری تبدیل شده است و از ظرفیت این بوستان به عنوان استراحت‌گاه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت ۴ هزار و ۸۰۰ پارکینگ در قم افزود: روزانه بالغ بر ۲۰ هزار خودرو در این ظرفیت‌های پارکینگی مراجعه می‌کنند و امسال ۱۸ نقطه برای تأمین ظرفیت پارکینگ در ایام نوروز در نظر گرفته‌شده است.

معاون شهردار قم بیان کرد: پارکینگ پروژه شهید کاظمی ظرفیت ۷۰۰ خودرو را دارد که همراه با فضاهای موجود در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

سامع با اشاره به وضعیت پروژه شهید کاظمی اظهار کرد: در این پروژه یک پارکینگ موقت برای ایام نوروز ایجاد خواهیم کرد که این پارکینگ ظرفیت پارک برای ۷۰۰ خودرو را دارد.

وی ادامه داد: بنرها و نقشه‌های شهرداری قم برای ایام نوروز در حال چاپ است و سامانه ۱۳۷ برای اطلاع رسانی به مسافران آماده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم توضیح داد: در ایام نوروز نمازخانه‌های بوستان‌ها برای اقامه نماز آماده‌اند و در ۱۰ بوستان نیز نماز جماعت اقامه می‌شود.

موانع در عوارضی‌ها به حداقل برسد

معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر قم شده و به ناوگان شهری اضافه می‌شود تا مردم برای تردد در نوروز مشکلات کمتری داشته باشند.

محسن بهشتی با اشاره به لزوم رسیدگی به عوارضی‌های استان عنوان کرد: وضعیت ورودی‌های قم به هیچ وجه مناسب نبوده و موانعی که نرسیده به عوارضی‌ها تعبیه شده باید به حداقل برسد.

وی گفت: در مواقعی که با صلاحدید پلیس باید گیت‌های عوارضی آزاد شوند، دستگاه‌های مربوطه باید همکاری‌های لازم را به عمل آورند.

پیک فرهنگی برای نوروز آماده شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد برنامه‌های فرهنگی ارشاد در استقبال از نوروز جدید است، بیان کرد: برای استقبال از زائرین و مسافرین نوروزی اقدامات خوبی صورت گرفته است و برای ایام نوروز پیک فرهنگی آماده شده است.

سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه ۳ هزار مترمربع تبلیغات فرهنگی سطح شهر از ۲۸ اسفندماه انجام می‌شود، گفت: پیام‌های فرهنگی در این ۳ هزار متر مربع اکران خواهد شد.

وی ایجاد غرفه‌های عیدی کتاب، غرفه‌های خوشنویسی و نقاشی در حرم مطهر و جمکران و برگزاری بیش از ۳۰۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه را از برخی برنامه‌های نوروزی برشمرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.