نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا در قم برگزار شد

نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با معرفی چهار عنوان کتاب در خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا در قم برگزار شد
شناسه : 41293 | انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا، با معرفی۴ عنوان کتاب همراه با خاطره‌گویی و روایت‌گری با محوریت دفاع مقدس در خانه موزه شهیدان زین الدین برگزار شد.

 در این نشست، زهرا اقلیمی فرزند و خواهر  شهید، به معرفی کتاب «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده پرداخت و افزود: از نکات مهم و کلیدی کتاب، حیا و عفت «قدم‌خیر» است، دختری که به پدرش وابستگی دارد.

زهرا اقلیمی بیان کرد: کتاب «شینا» یک رمان عاشقانه واقعی و تأثیرگذار برای نسل امروز است.

نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا در قم

زهرا مؤمنی فرزند شهید و خواهر شهید، کتاب «زیر درخت کاج» به نویسندگی معصومه رامهرمزی را معرفی کرد و گفت: قهرمان این کتاب دختری به میتراست که نام خود را تغییر می‌دهد و در مسیر انقلاب و حوادث آن قرار می‌گیرد. به طوری که خوار چشم منافقین می‌شود و توسط این گروهک تروریستی و ضدمردمی به شهادت می‌رسد.

وی گفت: حجاب، پاکدامنی و عبادت و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی او مایه مباهات بود.

نرجس نادعلی، فرزند و خواهر ۳ شهید به معرفی کتاب «من و جنگ» نوشته فتح الله نادعلی پرداخت و گفت: این کتاب برگرفته از دفتر خاطرات یک رزمنده بر اساس اتفاقات واقعی است. شخصیت‌ها و تاریخ رخدادها همه مستند و برگرفته از چندین دفتر خاطرات و یادداشت‌هایی است که در طول دفاع مقدس ثبت شده است.

وی بیان کرد: کتاب حاضر مستندی است از چگونگی حضور یکی از رزمندگان ِکوچک در جبهه‌های عظیم ِحق علیه باطل به عنوان سرباز، بسیجی و جهادگر که در نثری روایی تنظیم شده است.

مریم افشاری، کتابدار کتابخانه عمومی نرگس قم نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهید زین الدین، به معرفی کتاب «مستوری» نوشته صادق کرمیار پرداخت و افزود: این کتاب در قالب رمان نگاشته شده و هنگامی که رمان مستوری را مطالعه می کردم به زندگی شهید زین الدین علاقه‌مند شدم و باعث شد که در مورد این شهید بزرگوار کتاب‌های بیشتری بخوانم.

وی تصریح کرد: این کتاب با داستان سپیده و سیامک آغاز می شود. سیامک‌فرزند خانواده‌ای بسیار ثروتمند از رده‌های بالاست که پس از مدتی به خاطر اختلاف با پدرش از شرکت استعفاء می‌دهد و در این چالش متوجه می‌شود که فرزند واقعی خانواده نیست و پدرش از رزمندگانی است که با شهید زین الدین دوست و همسایه بوده‌اند.

کتابدار کتابخانه نرگس افزود: در این رمان همچنین به جبهه و جنگ و فضای پیش و پس از انقلاب و مفاسد اقتصادی پرداخته می‌شود.

یادآور می‌شود روایتگری و خاطره گویی فرزندان و خواهران شهدا از دیگر برنامه های این نشست فرهنگی معنوی بود.

گفتنی است در پایان مدیر کل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری از ارائه دهندگان کتاب و‌ خانواده معزز شهدا تجلیل کرد.

نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا در قم

خاطرنشان می‌شود نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا در قم به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با محوریت کتابخانه عمومی نرگس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری برگزار شد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.