مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

تئاتر قم از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جلسه تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی استان قم، گفت: تئاتر قم در سطح کشور از جایگاه ممتازی برخوردار است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تئاتر قم از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است
شناسه : 4122 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سیدموسی حسینی کاشانی در جلسه تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی استان قم با حضور اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان و تقدیر شوندگان دو نمایش «من» و «پاهای خانم هزار پا» که در جشنواره‌های کشوری حائز رتبه شدند، گفت: هنر تئاتر قم در سطح کشور از مقام‌های ممتاز برخوردار بوده و این اتفاق را در اکثر مواقع شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از کارگردان و عوامل دو نمایش “من” و “پاهای خانم هزار پا” افزود: استان قم در زمینه هنرهای نمایشی، کتاب، هنرهای تجسمی و عکاسی از جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار است و در جشنواره اخیر خوشنویسی که در استان قزوین هم برگزار شد شاهد برگزیده شدن ۵ هنرمند خوشنویس قم از بین ۶ نفر برگزیده کشوری بوده ایم که مایه مباهات استان قم است.

حسینی کاشانی با اشاره به نمایش «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» به کارگردانی مرتضی جلالی از گروه تئاتر امروز که حائز تقدیر در جشنواره‌های کشوری بوده، گفت: امیدواریم با تغییرات اخیر در انجمن هنرهای نمایشی و بحث جوانگرایی در کنار تجارب آقای اصغر نوبخت و همچنین انتصاب آقای علی فرحناک، شاهد اتفاقات خوبی در نمایش استان باشیم و در این زمینه، رشد بیشتری را شاهد باشیم.

وی در پایان با اشاره به اجرای هنرمندان هنرهای نمایشی قم در استان‌های دیگر گفت: گاهی محرومیت‌ها باعث سازندگی و اتفاق‌های خوبی در آینده می‌شود و امید است با توجه به محدودیت‌هایی که در استان داریم، شاهد رشد و بالندگی هرچه بیشتر در عرصه نمایش این استان باشیم.

گفتنی‌ است نمایش «پاهای خانم هزار پا» که توسط عده‌ای از توان‌یابان استان تولید شده، منتخب بخش کودک بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد و ۹ جایزه و تندیس جشنواره‌های منطقه‌ای کشور را از آن خود کرد و نمایش «من» به کارگردانی شاهین سلطانی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارسباران که در بخش صحنه‌ای حضور یافته بود، حائز رتبه‌های بازیگری اول، کارگردانی دوم و نویسندگی دوم گردید.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.