زنگ شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی قم به صدا درآمد

هم‌زمان با سراسر کشور، زنگ شکوفه‌ها روز پنجشنبه در مدارس ابتدایی به صدا درآمد و ۳۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان قم، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زنگ شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی قم به صدا درآمد
شناسه : 41154 | انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، هم‌زمان با سراسر کشور، زنگ شکوفه‌ها روز پنجشنبه در مدارس ابتدایی و به‌صورت نمادین در مدرسه ابتدایی امیرالمومنین(ع) به صدا درآمد و ۳۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان قم سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم در حاشیه آیین زنگ شکوفه‌ها، گفت: تاکنون ۳۰ هزار دانش‌آموز استان قم در کلاس اول ثبت‌نام شده‌اند و پوشش تحصیلی پایه اول ۱۰۹ درصد است که نشان‌دهنده جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، واجدان شرایط سال جاری و مهاجران است.

مریم سادات پناهنده افزود: درصد بالایی از دانش‌آموزانی که به دلیل نگرانی خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در فضای مجازی از تحصیل بازمانده بودند، امسال جذب آموزش‌وپرورش شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۱ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در قالب پنج هزار و ۵۰۰ کلاس آموزشی در مدارس دولتی و غیردولتی ساماندهی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم در مدارس فراهم شده است و همکاران فرهنگی برای هر شکل از آموزش مجازی، ‌حضوری و یا ترکیبی آماده هستند.

پناهنده با بیان این‌که تضمین سلامت شعار مهم آموزش‌وپرورش است، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تا شرایط مناسب فراهم نباشد، حضور دانش‌آموزان را در مدارس نخواهیم داشت.

وی با اشاره به احتمال برپایی کلاس‌های حضوری در اوایل آبان ماه، افزود: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک،‌ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی،‌ نحوه خوردن، آشامیدن و استفاده از سرویس بهداشتی از جمله موارد ضروری است که به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که کلاس اولی‌ها تجربه آموزش مجازی را ندارند، ادامه داد: در حال حاضر ‌نقش خانواده‌ها در آموزش بسیار پررنگ‌تر از گذشته شده است و از خانواده‌ها درخواست داریم همکاری لازم را با کادر آموزشی مدارس داشته باشند.

معاون آموزش‌وپرورش قم تأکید کرد: هرچقدر دانش‌آموزان و معلمان به‌صورت حضوری در کلاس درس حاضر شوند، فرآیند آموزش مطلوب‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع تراکم دانش‌آموزی در سطح مدارس تکمیل شده، ادامه داد: همه برنامه‌های جاری در آموزش‌وپرورش بازنگری و بازنویسی شده است و فعالیت‌ها از حضوری صفر به مجازی صفر تبدیل شده ‌است.

در سال تحصیلی جدید، ۲۸۰ هزار دانش‌آموزان در سطح این استان سال تحصیلی جدید را با شعار استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت آغاز می‌کنند؛ بیش از یک هزار و ۴۰۰ کد واحد آموزشی در استان قم فعال است و ۱۶ هزار فرهنگی در این واحدها مشغول آموزش و فعالیت هستند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.