خداحافظی اشرفی از خبرگزاری فارس

سید جواد اشرفی از مدیران خوش‌نام و حرفه‌ای عرصه رسانه که ۱۵ سال مدیریت خبرگزاری فارس در استان قم را برعهده داشت، در یادداشتی از پایان همکاری خود با این رسانه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خداحافظی اشرفی از خبرگزاری فارس
شناسه : 41146 | انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید جواد اشرفی از مدیران خوش‌نام و حرفه‌ای رسانه‌ عرصه رسانه در قم که بیش از ۱۵ سال مدیریت خبرگزاری فارس در استان قم را برعهده داشت، در یادداشتی از پایان همکاری خود با این رسانه خبر داد.

او در این سال‌ها با نگاهی حرفه‌ای و تخصصی در حوزه مدیریت رسانه، هم سطح کیفی کار خبری را در قم ارتقا داد و هم خبرنگاران زیادی را تربیت کرد که امروز از فعالان حرفه‌ای عرصه رسانه در قم به شمار می‌روند.

این چهره شناخته شده رسانه‌ قم که دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات از دانشگاه صداوسیماست، در این سال‌ها علاوه بر مدیریت خبرگزاری فارس در استان قم، مدرس دوره‌های متعدد آموزش رسانه بوده و ۵ دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» قم را دبیری و داوری جشنواره‌های متعددی را تجربه کرد.

او از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قم بود که پیش از برگزاری انتخابات، با هدف پرهیز از مطرح شدن شائبه‌ بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های رسانه‌ای این خبرگزاری از سمت خود استعفا کرده بود.

متن یادداشت خداحافظی سید جواد اشرفی از خبرگزاری فارس بدین شرح است:  

بسمه تعالی

آفتاب روشن از پشت جبل آمد فراز

زنهار که این مهد به دور از هر خزان خواهد بود

وقتی در واپسین روزهای آبان ماه ۱۳۸۵ و در شرایطی که ۵ سال از فعالیتم در حوزه رسانه می‌گذشت، با مخابره خبر ارتحال آیت الله میرزا جوادآقا تبریزی همکاری رسمی من با خبرگزاری فارس آغاز شد، هیچ وقت فکر نمی کردم توفیق همکاری با این رسانه ارزشمند، ۱۵ سال ادامه پیدا کند؛ و امروز خوشحالم که با کوله باری از تجربه و خاطرات خوش، با «فارس» که فرزند انقلاب است، خداحافظی می کنم.

خبرگزاری فارس در دوره مدیریت دکتر فضائلی، مرحله تشکیل را پشت سر گذاشت، در دوران دکتر حمیدرضا مقدم‌فر، توسعه یافت؛ با مدیریت دکتر سیدنظام موسوی به مرحله تثبیت رسید و امروز با مدیریت دکتر تیرانداز، در مسیر تحول گام بر می‌دارد و در طول همه این سال ها، دفتر خبرگزاری فارس در قم با همکاری نزدیک به ۱۲۰ نفر از خبرنگاران، توانست کارنامه‌ای روشن از خود به یادگار بگذارد.

ثبت رکوردهای چشمگیری همچون ۱۱۸ خبر در یک روز به تاریخ ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ و بیش از ۱۶۰۰ خبر در یک ماه، کسب عناوین متعدد در جشنواره‌های داخلی خبرگزاری فارس و جشنواره های استانی و کشوری توسط خبرنگاران فارس قم و چندین مرتبه قرار گرفتن در بین دفاتر برتر خبرگزاری فارس در سطح استان‌ها، تنها گوشه‌ای از تلاش شبانه روزی خانواده خبرگزاری فارس در شهر کریمه اهل‌بیت(س) به شمار می‌رود.

در ۱۵ سالی که گذشت در سردبیری استان‌ها توفیق همکاری با حسن ضابطی سخت‌گیر، مرحوم عطا افشاری حرفه‌ای، حاج حسن کربلایی مرد همیشه بیدار رسانه و آقای رضا سیفی مدیر جوان و خوش خلق را داشتم و از آنها بسیار آموختم.

وظیفه دارم یاد کنم از سید مهدی حسینی برادر عزیزم که از روز نخست در کنارم بود، علیرضا شابرم نخستین خبرنگار فارس، رضا جعفری استاد عرصه خبر ورزشی که نام او با فارس قم گره خورده است، مهدی جعفری مرد همه فن حریف رسانه، روح الله کریمی دغدغه‌مند و کسی که در فارس بسیار زحمت کشید، حسین طالبعلی که همواره کنارم بود و محمدرضا آقاباقری که محصل بود و امروز استاد عرصه رسانه است، صدرالدین فلاح که پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد، محمد اخلاقی خوش اخلاق و آقای عکاس مهدی مریزاد.

همچنین خانم‌ها و آقایان اعظم حاتمی، محمدمهدی عنایت پور، مهدی حلفی، محمد رفیعی موحد، هادی ذاکری، ایمن السادات موسوی نژاد، رضا بهشتی، محمدرضا قربان‌زاده، حسن شیخ حائری، یاسر ولیا بیدگلی، فاطمه جمال‌زاده، کبری فتحی، سمانه سادات فقیه، زینب آخوندی، پروین حسنی، سمیه حاجی احمدی، سجاد حیات پور، جاوید میرزایی، حبیب خیرخواه، محسن کرمعلی، حسین یاراحمدی، شکوه الماسی، محمدباقر چهره قانی و ده ها نفر از دیگر همکاران و فعالان عرصه رسانه بودند که در طول سال های گذشته توفیق همکاری با ایشان در خبرگزاری فارس را داشتم و امروز هرکدام از این بزرگواران در عرصه های مختلف خوش می‌درخشند.

برای دوست گرامی جناب سرهنگ مهدی تاجیک که عهده‌دار مسئولیت خطیر مدیریت خبرگزاری فارس در قم شده است، نیز آرزوی توفیقات روز افزون را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم. اگر در طول این سال‌ها با قلمم به قصور، خاطر کسی را آزردم، حلالیت می‌طلبم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.