نخستین کتاب عکس اربعین به زبان اسپانیایی رونمایی شد +تصاویر

کتاب عکس اربعین به‌ زبان اسپانیایی با حضور جمعی از روحانیان‌ و طلبه‌های کشورهای آمریکای لاتین و همچنین هنرمندان عکاس در مؤسسه خیریه نسیم رحمت در قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین کتاب عکس اربعین به زبان اسپانیایی رونمایی شد +تصاویر
شناسه : 41142 | انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، کتاب عکس اربعین به‌ زبان اسپانیایی روز پنج‌شنبه طی آیینی با حضور جمعی از روحانیان‌ و طلبه‌های کشورهای آمریکای لاتین و همچنین هنرمندان عکاس در مؤسسه خیریه نسیم رحمت در قم رونمایی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در این مراسم با تجلیل از تلاش‌های هنرمندان عکاس در گردآوری کتاب عکس اربعین به‌ زبان اسپانیایی، بیان داشت: عکاسان به‌سهم خود توانستند برخی از حقایق اربعین را به‌نمایش بگذارند و این درجای خود بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه برخی عکس‌ها از قدرت ماندگاری، نفوذ و اثرگذاری بالایی برخوردار هستند، گفت: کتاب عکس اربعین بخشی از حقیقت این پدیده ماندگار، جهانی‌ و بین‌المللی را که می‌توانیم از آن به‌عنوان یک مقدمه ظهور و حرکت جهانی نام ببریم، به‌تصویر کشیده‌است.

احمد ظهرابی از عکاسان شناخته شده قم در این آیین طی سخنانی گفت: کتاب عکس اربعین به‌زبان اسپانیایی مشتمل بر آثار ۲۱ هنرمند عکاس به‌همت مؤسسه خیریه نسیم رحمت‌ و توسط انتشارات «فانوس دریا» چاپ شده‌است.

وی با اشاره به‌مراحل تهیه‌وتدوین کتاب مذکور، گفت: در سال ۱۳۹۷ برای برگزاری نمایشگاه اربعین ویژه کشورهای اسپانیایی زبان، فراخوان ارسال آثار مصور مربوط به‌راهپیمایی اربعین ارسال شد و ۶ هزار عکس را جمع‌آوری کردیم که در نهایت ۱۱۰ عکس انتخاب و نمایشگاه نیز درچند کشور اسپانیایی زبان برپا شد.

ظهرابی همچنین یادآور شد: با توجه به‌شیوع کرونا برگزاری یک نمایشگاه مجازی و دائمی نیز در دستور کار قرار گرفت که لینک آن در انتهای این کتاب موجود است.

وی اضافه کرد: با توجه به‌اهمیت کشورهای اسپانیایی زبان، این موضوع باعث شد، که عکاسان ترغیب شوند و دراسرع وقت آثار خود را ارسال کنند.

وی افزود: پس از دریافت آثار از ۳۰ هنرمند عکاس، آثار ۲۱ تَن دراین کتاب گنجانده شد.

این عکاس قمی، هدف از چاپ‌وانتشار این کتاب مصور را آشنایی مخاطبان ۲۰ کشور اسپانیایی زبان با اربعین به‌عنوان یکی از مهمترین وقایع مذهبی اسلامی دانست، و ابراز امیدواری کرد: با انتشار این کتاب بتوانیم، تبلیغی را برای امام حسین (ع)‌وفرهنگ تشیع داشته باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.