رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی قم:

نرخ سوهان قم بر اساس کیفیت متغیر است

شهر بیست/ رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با تصریح بر کاهش قدرت خرید مردم در ماه های اخیر، نرخ سوهان قم را بر اساس کیفیت آن متغیر دانست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نرخ سوهان قم بر اساس کیفیت متغیر است
شناسه : 4112 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم،  اصغر جهانگیری با اعلام اینکه کسب رضایت مردم یعنی زائران و مجاوران حضرت کریمه اهل بیت (س) نخستین اصل در بین تولیدکنندگان و فروشندگان سوهان قم است بیان کرد: آمار نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق مشتریان از سوهان تولید شده در استان قم رضایت دارند و کمتر پیش می آید که شکایتی از سوی مردم در اتحادیه ثبت شده باشد.

وی دلیل این امر را تلاش تولیدکنندگان سوهان در قم برای افزایش کیفیت سوهان عنوان کرد و افزود: البته همه می دانند که در ماه های اخیر قیمت مواد اولیه سوهان مانند زعفران، روغن، آرد و شکر افزایش چشمگیری داشته و حتی مواد مورد نیاز جانبی مانند قوطی و پلاستیک هم از این قاعده مُستثنا نبوده است و از این رو، شاهد افزایش قیمت سوهان هم بوده ایم.

وی اضافه کرد: تلاش همه همکاران بر این است که سوهان قم با بهترین کیفیت ممکن و حداقل افزایش قیمت به مردم شریف ایران و البته گردشگران خارجی عرضه شود.

رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم ادامه داد: همچنین در روزهای اخیر نیز شاهد کمبودهایی در عرصه توزیع شکر بوده ایم که البته این مشکل نیز با مساعدت مسؤولان استان و تخصیص حواله های جدید به واحدهای تولیدکننده سوهان و حلوا در حال حل شدن است.

ورود محموله جدید شکر به استان قم

جهانگیری اضافه کرد: آن گونه که اعلام شده در روزهای اخیر حدود ۲۵۰۰ تن شکر برای تأمین نیازهای مردم و صنوف و صنعت وارد استان قم شده که بر اساس نظر مسئولان، تولیدکنندگان شیرینی و سوهان با توجه به نزدیک شدن به جشن های ماه شریف رجب و همچنین ایام نوروز و سال جدید هجری شمسی، در اولویت دریافت شکر قرار گرفته اند.

وی در عین حال تعداد واحدهای سوهانی و حلوایی تحت نظارت اتحادیه قم را بیش از ۵۰۰ واحد رسمی دانست و گفت: البته تعدادی دیگر از واحدها هم در صدد گرفتن پروانه هستند و فعالیتشان از نظر اتحادیه به صورت رسمی در خواهد آمد.

نظارت ها در نوروز ۹۸ حداکثری خواهد بود

جهانگیری در پاسخ به پرسش دیگری درباره ضرورت نظارت بیشتر بر واحدهای تولید و توزیع سوهان در ایام نوروز ۹۸ تصریح کرد: تصمیم ما بر این است تا با کمک مردم و اعلام گزارش تخلفات احتمالی از سوی آن ها، نظارت خود را با هدف کسب رضایت بیشتر مردم گسترش دهیم و از این رو در ایام نوروز ۹۸ گشت های مشترکی با تعزیرات، بهداشت و اماکن قم در نظر گرفته ایم که به انجام خواهد رسید.

وی در پایان از هموطنان خواست تا تخلفات احتمالی در واحدهای سوهانی و حلوایی را با شماره تلفن اتحادیه یعنی ۰۲۵۳۶۶۰۶۵۹۵ در میان بگذارند.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.