مترو در انتظار واگن، منوریل همچنان بلاتکلیف

سخنگوی شورای شهر قم به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های مترو و منوریل پرداخت و گفت: تأمین واگن مترو خارج از اراده مدیریت شهری است و نیاز به حمایت خاص دولت و وزارت کشور دارد تا تست گرم و عملیات آزمایشی آن امسال انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مترو در انتظار واگن، منوریل همچنان بلاتکلیف
شناسه : 41119 | انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم، اظهار داشت: مترو یکی از پروژه‌های بزرگ و سنگین در قم است که با توجه به اجرای آن به شکل تونل، زحمات همکاران پرتلاش حوزه قطار شهری و شهرداری خیلی مشهود نیست و اگر امکان بازدید برای شهروندان مهیا بود، مردم شاهد سختی‌های این پروژه بودند.

به گفته وی، محدودیت‌های مالی و فنی کار را مضاعف کرده و به‌رغم این موارد، هدف‌گذاری مدیریت شهری این بوده که تا پایان سال، مترو در ایستگاه‌هایی در منطقه ۶ تا منطقه ۷ و حدفاصل قلعه کامکار و میدان شهید مطهری، راه‌اندازی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، مهم‌ترین مشکل این پروژه را تأمین واگن دانست و افزود: تأمین واگن خارج از اراده مدیریت شهری است و نیاز به حمایت خاص دولت و وزارت کشور دارد تا تست گرم و عملیات آزمایشی در سال جاری اجرایی شود.

وی، آخرین وضعیت منوریل را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: منوریل یکی از مشکلات اساسی‌ است که گریبان گیر مدیریت شهری شده و سال‌هاست همه مدیران استان، استانداری، نمایندگان مجلس، شورای شهر و شهرداری به دنبال حل این معضل هستند و منابع زیادی می‌خواهد که باید تأمین شود که متأسفانه دولت قبل نیز توجه خاصی به این پروژه نداشته و کمک مالی نشد که همچنان این مشکل وجود دارد.

محرری عنوان کرد: آخرین تصمیم در سال قبل انجام و قرار شد که فاز نخست این پروژه تا میدان مطهری در ۳.۴ کیلومتر به بهره‌برداری برسد، اما واقعیت این است که منابع لازم وجود ندارد و از طریق دولت انجام نشد و باید ببینیم در دولت جدید چه دیدگاهی درباره این پروژه وجود دارد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.