روایت دلدادگی سردار سلیمانی به یک سرباز در نمایش «سرباز سردار»

نمایش «سرباز سردار» به کارگردانی هومن پیری از آثار منتخب جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان قم، روایت‌گر علاقه و دل‌دادگی سردار شهید سلیمانی به شهید «محمد حسین یوسف‌الهی» همسایه ابدی سردار دل‌ها در گلزار شهدای کرمان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
روایت دلدادگی سردار سلیمانی به یک سرباز در نمایش «سرباز سردار»
شناسه : 41105 | انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، هومن پیری کارگردان نمایش «سرباز سردار» در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره افلاکیان، اظهار کرد: برگزاری جشنواره با موضوع دفاع مقدس متمایز از سایر جشنواره‌های هنری است چراکه حضور و مشارکت در آن توفیق می‌خواهد.

این کارگردان جوان ۲۱ ساله به نخستین تجربه کارگردانی خود در نمایش «سرباز سردار» اشاره کرد و افزود: بعد از انتشار فراخوان جشنواره افلاکیان، این نمایش را با عنایت شهدا و حاج قاسم سلیمانی آماده کردیم و تمام تلاش خود را کردیم تا شهدا را با زبان تئاتر که رساترین و بهترین گونه هنر است، نمایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه متن نمایش «سرباز سردار» را مرتضی شاه‌کرم نوشته است، افزود: متن داستان از مجموعه نمایشنامه‌های این نویسنده درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مرتبط با ایشان، انتخاب شده است.

پیری ادامه داد: «سرباز سردار» نخستین تجربه شخصی بنده در زمینه کارگردانی تئاتر خیابانی بود و سید محمدرضا پیغمبری، سید مصطفی مقیمی و علی فهیمی بازیگران این نمایش بودند.

وی در خصوص داستان نمایش «سرباز سردار»، گفت: داستان در خصوص کرامت‌های شهید محمد حسین یوسف‌الهی است که سردار سلیمانی قبل از شهادت خود وصیت می‌کند که پیکر ایشان را در جوار مزار این شهید در گلزار شهدای کرمان به خاک بسپارند.

این کارگردان جوان به کرامت‌های شهید محمد حسین یوسف‌الهی اشاره کرد و گفت:  مطالعه زندگی این شهید بزرگوار برای من بسیار جالب بود، ایشان پیشانی هر کدام از هم‌رزمانش را که می‌بوسیده شهید می‌شد و حتی از نحوه شهادت برخی رزمنده‌ها اطلاع داشت و در واقع عارف لشکر ۴۱ ثارالله بود.

کارگردان نمایش «سرباز سردار»، افزود: داستان این نمایش دارای دو اپیزود است که اپیزود اول به شهید یوسف‌الهی، کرامت‌های این شهید بزرگوار و ماجرای وصیت سردار دل‌ها می‌پردازد و اپیزود دوم، ماجرای حضور سردار سلیمانی را در کردستان عراق برای مقابله با داعش روایت می‌کند.

پیری با اشاره به اینکه نمایش «سرباز سردار» در حدود ۱۵ دقیقه اجرا می‌شود، گفت: ما در طول زمان یک ماه توانستیم این نمایش را آماده اجرا کنیم که هرگاه در این مسیر به مشکلی برخورد کردیم از خود حاج قاسم کمک خواستیم و حقیقتاً عنایت‌های شهدا و حاج قاسم برای ما گره‌گشا بود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.