جشنواره افلاکیان به رویداد ملی تئاتر خیابانی تبدیل شود

کارگردان نمایش «مهندس مین» از آثار منتخب جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان قم با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتر خیابانی در کشور تبدیل شود، گفت: تئاتر «مهندس مین» روایت‌گر ماجرای شهادت عباسعلی فتاحی از سربازان شهید حاج قاسم سلیمانی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشنواره افلاکیان به رویداد ملی تئاتر خیابانی تبدیل شود
شناسه : 41101 | انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، سید محمدرضا پیغمبری به نخستین تجربه کارگردانی خود با نمایش خیابانی «مهندس مین» اشاره کرد و گفت: این نمایش ماجرای شهادت عباسعلی فتاحی از سربازان حاج قاسم سلیمانی را روایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایش «مهندس مین» به قلم مرتضی شاه‌کرم نگارش شده است، تصریح کرد: محمدرضا عابدین، محمد سعادت، ابراهیم وفایی و علیرضا مهرپویا از بازیگران این نمایش هستند که بعد از یک و ماه‌ونیم تمرین و تلاش، در مدت زمان بیستویک دقیقه آماده اجراست.

کارگردان نمایش «مهندس مین» با اشاره به مشکلات پیش‌روی تولید آثار نمایشی با موضوع دفاع مقدس، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در این دوره تهیه لباس برای بازیگران بود که به‌رغم نامه‌نگاری های فراوان نتوانستیم از بسیج هنرمندان لباس دریافت کنیم و در نهایت با مشکلات زیاد از یکی از پایگاههای بسیج تهیه کردیم.

پیغمبری در ادامه با قدردانی از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، گفت: به نظر می‌رسد  نسبت‌به برگزاری این جشنواره مهم باید تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتری می‌شد تا شهروندان بیشتری در جریان برگزاری این رخداد هنری قرار بگیرند.

وی در رابطه با اینکه چرا بخشی از آثار به محوریت شهدای قم نیست، گفت: اگر فراخوان جشنواره زودتر اعلام می‌شد و وقت بیشتری داشتیم، می‌توانستیم نمایشنامه‌هایی با محوریت شهدای قم را نگارش و تولید کنیم.

پیغمبری در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره افلاکیان، خاطرنشان کرد: هنرمندان بدون هیچگونه چشم‌داشتی در این جشنواره حضور پیدا کردند و امیدوارم در سال‌های آتی این جشنواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتر خیابانی در کشور تبدیل شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.