اسلام موافق سرکوب غریزه جنسی نیست/ عادی انگاری مسائل جنسی موجب انحراف انسان می‌شود

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه اسلام در بحث شهوت مانند مسیحیت به سرکوب معتقد نیست، گفت: عادی انگاری مسائل جنسی، انسان را به سمت گناهان و انحراف بیشتر می‌‍کشاند تا جایی که امروز جوامع غربی به سمت ازدواج با همجنس و ازدواج با حیوانات کشیده شده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اسلام موافق سرکوب غریزه جنسی نیست/ عادی انگاری مسائل جنسی موجب انحراف انسان می‌شود
شناسه : 41084 | انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به حق اعضای بدن در رساله حقوق امام سجاد علیه السلام، گفت: اعضای ما در این دنیا در اداره و مدیریت ما هستند و ما مسئول اعمالی هستیم که هر عضو ما انجام می‌دهد، بنابراین باید حق این اعضا را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند براساس حکمت خود انسان را دارای عقل آفریده و غرایزی هم در انسان قرار داده که لازمه زندگی است، گفت: یکی از آن غرایز، غضب است و غریزه دیگری که خدا به انسان داده، شهوت است تا نسل انسان ادامه پیدا کند و تشکیل خانواده دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند برای دو غریزه غضب و شهوت دو مدیر قرار داده است، گفت: یک مدیر عقل و مدیر دیگر نفس است که اگر شهوت و غضب تحت مدیریت عقل قرار گرفتند خوب است و درست از آن‌ها استفاده می‌شود ولی اگر تحت اداره هوای نفس قرار گرفت به انحراف انسان منجر می‌شود.

وی، شهوت را به معنی میل و علاقه دانست و گفت: شهوت نسبت به هرچیزی ممکن است در انسان به وجود بیاید ولی بحث ما بر روی شهوت جنسی است که این غریزه جنسی اگر تحت فرمان عقل نباشد، انسان را دچار انحراف می کند.

رفیعی با بیان اینکه در زمان حضرت لوط قوای جنسی رها و تبدیل به انحراف بزرگی شد، افزود: امروز هم تقریباً تمام فضای مجازی و قدرتمندان عالم، انرژی خود را روی سوء استفاده از غریزه جنسی گذاشته و هر روز یک مسئله را مطرح می کنند و ما به عنوان یک مسلمان وظیفه‌مان این است که باید قوای جنسی خود را حفظ کنیم و این به معنی سرکوب کردن قوای جنسی نیست.

وی با اشاره به اینکه قرآن در سوره مریم آیه ۵۹ می فرماید در آینده افرادی می آیند که دچار دو مشکل می شوند و این دو مشکل آنها را به گمراهی می کشاند، گفت: قرآن می فرماید در آینده نسلی می‌آیند که نماز را ضایع و از شهوت پیروی می‌کنند و این موضوع جامعه را منحرف می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما در بحث شهوت مانند مسیحیت به سرکوب معتقد نیستیم، گفت: ما به مدیریت غرایز جنسی معتقد هستیم و برای مدیریت شهوت باید اول پیشگیری کنیم که روایات ما توصیه به کنترل نگاه می کنند به این معنی که به نامحرم و فیلم های مبتذل نگاه نکنیم و در مرحله بعد حجاب است که قرآن در آیه ۵۹ احزاب می فرماید به زنان بگو که لباس پوشیده داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه عادی شدن گناه قبحش را از بین نمی‌برد، گفت: عادی انگاری مسائل جنسی انسان را به سمت گناهان و انحراف بیشتر می‌کشاند تا جایی که امروز جوامع غربی به سمت ازدواج با همجنس و ازدواج با حیوانات کشیده شده‌اند.

رفیعی با تأکید بر اینکه توصیه دوم پرهیز از اختلاط است و امیرالمؤمنین ۱۴ قرن پیش گله کردند که آیا حیا نمی‌کنید که زنان‌تان در بازار می‌چرخند و با مردها برخورد می‌کنند؟، ادامه داد: توصیه سوم که بسیار مهم است به نکاح در آوردن است، زیرا قرآن به جوانان نمی گوید ازدواج کنید بلکه به دیگران می گوید جوانان را به ازدواج هم درآورید و پیامبر فرمودند بزرگترین میانجی‌گری، واسطه‌گری در ازدواج است.

وی گفت: چهارمین توصیه برای کنترل شهوت، جلوگیری از تحریک کننده‌های جنسی و پنجمین راهکار هم گسترش مراکزی برای پرکردن اوقات فراغت و ایجاد اشتغال در جامعه برای جوانان است.

استاد حوزه علمیه افزود: امام سجاد علیه السلام در رساله حقوق خود فرمودند حق شهوت بر انسان حفظ آن از حرام، پوشاندن چشم از نگاه‌های حرام و به یاد مرگ و معاد بودن است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.