سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تشریح کرد

آخرین جزئیات از وضعیت پروژه شهید کاظمی

شهر بیست/ سخنگوی شورای اسلامی شهر قم به بیان آخرین جزئیات از پروژه شهید کاظمی پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین جزئیات از وضعیت پروژه شهید کاظمی
شناسه : 4104 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حسین اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با آخرین وضعیت پروژه شهید کاظمی، اظهار کرد: توقف پروژه شهید کاظمی ارتباطی با شهرداری ندارد.

وی تصریح کرد: پروژه شهید کاظمی به عنوان یکی از املاک مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج، در توقیف دادستانی و هیئت تسویه تعیین تکلیف سپرده های این مؤسسه قرار گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: بر اساس نظر دادگاه، این پروژه متعلق حق طلبکارهای مؤسسه ثامن الحجج است و باید به مزایده گذاشته شود و به فروش برسد تا پول طلبکاران پرداخت شود.

اسلامی افزود: مذاکرات با دادستانی تهران انجام شده و شهرداری برای حضور در مزایده اعلام آمادگی کرده است تا در صورت برنده شدن، این پروژه را به سرانجام برساند.  

وی تصریح کرد: همچنین موقتاً اجازه گرفته شده به پارکنیگ سطحی جهت استفاده تبدیل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هشتاد و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای شهر، بودجه ۹۸ به تصویب رسید، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری، دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود که در شورا، دو هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه نسبت بین بودجه جاری و عمرانی شهرداری در سال ۹۸، ۲۰ به ۸۰ درصد است، تصریح کرد: از ۲۰ درصد بودجه جاری، ۶۰ درصد صرف هزینه های خدمات شهری، فضای سبز و آتش نشانی و … است و فقط ۴۰ درصد به حقوق کارکنان شهرداری اختصاص دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به منابع درآمدی شهرداری‌ها، افزود: عوارض صدور پروانه ساختمانی از مهم‌ترین منابع پایدار شهرداری بوده که در سال‌های اخیر با رکود روبه‌رو شده است، اعمال ماده ۱۰۱ یکی دیگر از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری قم است، همچنین پرداخت وجوه دولتی از دیگر منابع درآمدی شهرداری محسوب می‌شود.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه بودجه ۹۸ شهرداری در ۳۰ بهمن به شورا واصل شد، افزود: کمیسیون های مختلف شورای شهر از ابتدای بهمن ماه کار تخصصی خود را آغاز کردند؛ همچنین بعد از بررسی ها، کمیسیون تلفیق متشکل از تمامی اعضای شورای شهر تشکیل شد و در این کمیسیون، ۴۴ جلسه برگزار و ۷۴۴ نفر ساعت وقت گذاشته شد تا به بودجه واقعی رسیده باشیم.

وی تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام در اولویت بودجه گذاشته شدند و تا زمانی که پروژه های نیمه تمام به اتمام نرسد، اجازه احداث و کلنگ زنی به پروژه های جدید داده نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: با وجود اینکه در سال آتی با افزایش نرخ تورم مواجه هستیم اما تمام تلاش خود را کردیم تا کمترین افزایش را در بحث عوارض داشته باشیم تا ساخت و ساز به شکل مطلوبی تداوم داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه یکی از مزایان بودجه۹۸، کم کردن فاصله طبقاتی بین مناطق است، تصریح کرد: یکی از اهداف شورای پنجم رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار بوده است؛ در این راستا، با اتصال رینگ‌های ترافیکی مناطق مختلف شهری به‌صورت یک مجموعه واحد درخواهند آمد.

وی افزود: مبنای بودجه‌ریزی سال ۹۸، دو ماه آخر سال ۹۶ و ۱۰ ماه نخست سال ۹۷ بوده است و بودجه سال ۹۸ کاملاً واقعی دیده‌ شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه از ناحیه حذف پارکنیگ، درآمدی حاصل می شود که به حساب مستقلی واریز می شود، افزود: در گذشته اگر شهرداری نیاز به منابع مالی داشت، از ردیف حذف پارکنیگ برداشت و جای دیگری استفاده می کرد اما در شورای پنجم اجازه ندادیم، این منبع مالی به جز ردیف تملک یا احداث مربوط به پارکنیگ عمومی در جای دیگری صرف شود.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.