جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که ۷۱۰ بیمار در مراکز درمانی قم بستری هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم
شناسه : 41013 | انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۲۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا، گفت: ۱۰۱ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۰۷ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۷۱۰ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۲۲ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را یک هزار ۴۵۰ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۳۳۱ تست در استان مثبت بوده و ۶۳۳ هزار و ۴۳۲ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۳ درصد جمعیت هدف این استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اظهار کرد: با وجود اینکه محدودیت سنی در استان قم برای تزریق واکسن برداشته شده است، متأسفانه برخی از واجدان شرایط برای دریافت واکسن مراجعه نمی‌کنند و لازم است دعوت چهره به چهره توسط تمام اقشار جامعه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: از شهروندان انتظار داریم نسبت به اطلاع‌رسانی واکسیناسیون بین دوستان و آشنایان همکاری کنند تا با افزایش واکسیناسیون،‌ شاهد موج‌های بعدی کرونا نباشیم.

قدیر با اشاره به اجرای طرح خانه به خانه جهت لکه‌گیری واکسیناسیون تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در کنترل کرونا، انجام واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون است و یکی از اولویت های اصلی بهداشت و درمان استان می باشد.

قدیر خاطر نشان کرد: اینطور نیست که با تزریق واکسن افراد بی تفاوت عمل کنند، باید بعد از واکسیناسیون نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و افراد حتما از ماسک استفاده کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.