نقش اساسی مشارکت شهروندی در ساماندهی سیما و منظر شهری

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به نقش اساسی مشارکت مردم در ساماندهی سیما و منظر شهری گفت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره «نمای مطلوب» ایجاد مشارکت و حساسیت مردم در ارتباط با پدیده نمای مطلوب ساختمان‌ها بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقش اساسی مشارکت شهروندی در ساماندهی سیما و منظر شهری
شناسه : 40982 | انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صادقی‌امینی در آیین اختتامیه سومین جشنواره نمای مطلوب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهندس غلامرضا جان قربان، معاون فقید معماری و شهرسازی شهرداری قم، اظهار داشت: این جشنواره شروعی است برای یک راه طولانی با اهداف فرهنگی که ادامه آن نیازمند اقدامات گسترده‌ای است.

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه مردم به سیمای شهری خود اهمیت می‌دهند، ابراز کرد: دست‌یابی به نمای مطلوب در دستور کار مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

وی در بیان تفاوت این جشنواره با دو جشنواره قبلی، تصریح کرد: محور اصلی در این جشنواره مشارکت مردم با پدیده نمای مطلوب ساختمان‌ها بود.

صادقی‌امینی در خصوص آثار این جشنواره خاطرنشان کرد:بیش از  ۴۰۰ اثر از این جشنواره با محوریت نمای تاریخی، مسکونی و نامطلوب به دست رسیده که ۲۲ اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب‌شده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته ضمن این جشنواره اذعان کرد: با همکاری مجموعه شهرداری و جهاد دانشگاهی قم، اقداماتی در زمینه تبلیغات محیطی برای آگاه‌سازی و حساسیت مردم نسبت به نمای ساختمان‌ها و تولید محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی انجام‌شده است.

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با توجه به حساسیت مقوله نمای ساختمان‌ها از تشکیل کمیته‌های نمای شهرداری‌های مناطق قم خبر داد و گفت: در این راستا در کمیته  هر منطقه، ماهیانه ۳ جلسه برای رسیدگی به این مورد برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به مقوله‌ی نما تکانی، یادآور شد: هدف بعدی این جشنواره توجه به نمای محله‌محور است که در همین راستا سیاست‌های تشویقی برای همشهریانی که اقدام به نماتکانی می‌کنند، در نظر گرفته‌شده است.

صادقی‌امینی در انتها ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی قم، شورای اسلامی شهر و همچنین مشارکت شهروندان و هنرمندان، بیان کرد: امید می‌رود در آینده اقدامات مؤثر دیگری را نیز در خصوص دست‌یابی به نمای مطلوب در استان شاهد باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.