جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران با حال وخیم به ۲۲۱ نفر رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 40973 | انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۱۰ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۰۸ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۷۳۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۲۱ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را یک هزار و ۷۳۶ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۳۸۳ تست در استان مثبت بوده و ۶۲۱ هزار و ۹۲۴ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی با تأکید بر اینکه اکثر بیماران بدحال واکسن نزده‌اند، گفت: میزان مراجعه و بستری روند نزولی دارد اما بیماران بدحال و با درگیری شدید ریه مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۴۳.۵ درصد جمعیت هدف این استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: جمعیت هدف قم برای واکسینه شدن ۹۶۰ هزار تن است و تاکنون ۶۱۱ هزار دز واکسن کرونا به شهروندان استان تزریق شده است که از این بین برخی افراد یک دوز و برخی افراد دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

قدیر اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین میزان واکسیناسیون بین گروه سنی ۶۵ تا ۷۵ سال است و کمترین میزان نیز بین ۱۸ تا ۲۰ سال است.

وی ادامه داد: در استان قم ظرفیت تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن کرونا وجود دارد، ولی به‌صورت میانگین روزانه بین ۱۲ تا ۱۴ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود.

قدیر بیان کرد: از شهروندان انتظار داریم نسبت به اطلاع‌رسانی واکسیناسیون بین دوستان و آشنایان همکاری کنند تا با افزایش واکسیناسیون،‌ شاهد موج‌های بعدی کرونا نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابزار امیدواری کرد: با استقبال خوب مردم میزان واکسیناسیون به بیش از ۷۰ درصد برسد و با بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و باشگاه‌ها، زندگی عادی از سر گرفته شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.