یک بچه هم متوجه رشد کاذب بورس می‌شد/ مسئولانی که در قضیه بورس کوتاهی کردند ضامن اموال مردم هستند

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه عقل یک بچه هم می‌فهمید که رشد بورس کاذب است، گفت: بازی‌های معاملاتی در بورس موجب افزایش قیمت‌ و اشتهای کاذب در مردم شد و اگر ثابت بشود مسئولی در این ماجرا کوتاهی کرده و مردم را وارد این میدان کرده و سرمایه مردم از بین رفته، اینجا ضمان وجود دارد و هیچ تردیدی در آن نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
یک بچه هم متوجه رشد کاذب بورس می‌شد/ مسئولانی که در قضیه بورس کوتاهی کردند ضامن اموال مردم هستند
شناسه : 40959 | انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار شورای مرکزی ائتلاف سراسری فرهنگیان، هدف انقلاب را فهمیدن مکتب اهل‌بیت(ع) عنوان کرد و گفت: دفاع از اهل‌بیت(ع)، تبیین مکتب اهل‌بیت(ع) و خدمت به مکتب اهل‌بیت(ع) اصلی‌ترین هدف انقلاب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وقتی ما سراغ مکتب اهل‌بیت(ع) برویم، تشویق ایشان به امر تجارت را می‌بینیم؛ ادامه داد: ما از مسئولان این سوال را داریم که آیا بورس تجارت است؟

آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: بورس یک تجارت کاذب و صوری است، در حالی که تجارت یعنی تولید بیشتر، توسعه بیشتر و درآمد بیشتر؛ اما در بورس گاهی اوقات درآمدهای کاذب ایجاد می‌شود که به دنبال آن توسعه‌ و تولید در کار نبوده و به این ترتیب سهام یک کارخانه بدون اینکه توسعه و تولیدش دو برابر بشود، ده برابر می‌شود، در حالی که عقل یک بچه هم می‌فهمید که این امر کاذب است.

وی با اشاره به بازی‌های معاملاتی در بورس که موجب افزایش قیمت‌ و اشتهای کاذب در مردم شد، گفت: این اقدامات موجب ورود صدماتی به اموال مردم شد که واقعاً اگر ثابت بشود مسئولی در این ماجرا کوتاهی کرده و دقت نکرده و مردم را وارد این میدان کرده و سرمایه مردم از بین رفته، اینجا ضمان وجود دارد و هیچ تردیدی در آن نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم با انتقاد از صدا و سیما در انتشار بخشی از سخنانش درباره بورس، گفت: البته مطلبی که ما آن زمان درباره بورس گفتیم توسط رسانه‌ها قیچی شد و یک صحبتی که درباره امیرالمؤمنین (ع) هم صداوسیما پخش کرد، چون زمان به‌به و چه‌چه درباره  بورس بود ناقص منتشر شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.