رئیس شورای اسلامی شهر قم:

اعتراف می‌کنیم کمبود پارکنیگ در قم داریم/ فاز نخست مترو تا پایان۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

شهر بیست/ رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه اعتراف می کنیم به لحاظ پارکینگ مخصوصاً در هسته مرکزی شهر کمبود جدی داریم، گفت: برای رفع این مشکل در بودجه سال 98، 40 میلیارد تومان جهت تملک و احداث پارکنیک پیشبینی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعتراف می‌کنیم کمبود پارکنیگ در قم داریم/ فاز نخست مترو تا پایان۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه : 4095 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عبدالله جلالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، با بیان اینکه ۶ طرح توسط مجموعه شورا طراحی شد و تا کنون ۴۰۹ لایحه به شورای پنجم واصل شده است، اظهار کرد: از این تعداد لایحه، ۲۳ مورد در هیئت تطبیق فرمانداری با اشکال مواجه شد و به شورا بازگشت که شورا بر ۲۲ مورد اصرار کرد و به هیئت حل اختلاف ارجاع شد.

وی افزود: در نهایت از مجموع ۲۳ لایحه اشکال گرفته شده توسط هیئت تطبیق، در ۲۰ مورد نظر شورا تأمین شد و در طی این مدت فقط دو لایحه تصویبی شورای شهر به نتیجه نرسیده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده دقت نظر، توجه، کار کارشناسی و سیکل مناسب رسیدگی به لوایح است که در مقایسه با دوره های گذشته قابل قیاس نیست.

*زمان‌بندی پروژه متروی قم

جلالی در ادامه با اشاره به زمان بندی و وضعیت پروژه های عمرانی که در بودجه۹۸ شهرداری به آن پرداخته شده است، اظهار کرد: مترو اولین پروژه حائز اهمیت مجموعه مدیریت شهری است، فاز اول مترو از قلعه کامکار تا میدان مطهری در حال اجراست؛ قرار بود عملیات فیزیکی و ساختمانی این پروژه تا پایان ۹۷ عملیاتی شود اما به لحاظ مشکلات اقتصادی با مشکل جدی مواجه شد؛ با این حال، در حوزه برنامه ریزی تلاش شده است که فاز نخست این پروژه تا پایان ۹۸ آماده بهره برداری شود.

جلالی با بیان اینکه بخش عمده ریل مورد نیاز کل پروژه تخلیه شده و بخشی دیگر در حال تخلیه است، افزود: همچنین ۷ رام قطار سال آینده در اختیار شهر قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: پشتوانه مالی این پروژه در قالب ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق تأمین شده است و در اختیار مدیریت شهری قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: امیدواریم تعهد دولت نسبت به پروژه مترو با در اختیار قرار دادن واگن ها جبران شود، اگر دولت واگن ها را در اختیار بگذارد، تمام تعهد دولت در این بخش عملیاتی شده است.

*فاز نخست پروژه میدان ولیعصر(عج) تا نیمه شعبان بازگشایی می شود

جلالی همچنین به پروژه استراتژیک میدان ولیعصر اشاره کرد و افزود: امیدواریم فاز نخست این پروژه تا نیمه شعبان بازگشایی شود و فاز دوم آن تا پایان شهریور عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه تقاطع فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص)، گفت: این پروژه از دوماه قبل شروع شده و از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است؛ امیدواریم فاز نخست این پروژه در قالب زیرگذر تا شهریورماه۹۸ و کل پروژه تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

وی افزود: همچنین تقاطع شهرک قدس و بلوار آیت الله بروجردی تا قبل از پایان سال به بهرداری کامل خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: فاز نخست پروژه باغ پرندگان تا تابستان سال آینده آماده بهره برداری می شود؛ مشکل جدی این پروژه تهیه تور آن است که به دلیل خاص بودن نوع آلیاژ، قیمت آن رشد چشمگیری داشته است.

جلالی افزود: حدود یک ماه قبل، رمپ و لوپ ضلع شرقی پل ۹ دی به بهره برداری رسید و از مسیر نیروگاه به سمت منطقه ۴ در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهربازی واقع در بوستان غدیر به سرعت در حال احداث است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پیش از تابستان ۹۸ به بهره برداری برسد.

*قم در حوزه نظافت شهری در وضعیت مطلوبی است

جلالی در ادامه با بیان اینکه در بحث نظافت شهری و مدیریت شهری در وضعیت مطلوبی هستیم، گفت: اگر مردم به شهرهای مختلف مراجعه کنند، قضاوت مثبتی از قم در رابطه با نظافت شهری خواهند داشت.  

*اعتراف صریح رئیس شورای شهر قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه اعتراف می کنیم به لحاظ پارکینگ مخصوصاً در هسته مرکزی کمبود جدی داریم، افزود: مجموعه مدیریت شهری در بحث ایجاد پارکینگ، جدیّت دارد و تلاش می کند این مشکل را هم در هسته مرکزی و هم در مناطق مختلف شهری رفع کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: برای تحقق این هدف در بودجه سال ۹۸ ، ۴۰ میلیارد تومان برای تملک و احداث پیش بینی شده است، اگر بحث تملک به خوبی صورت گیرد، در بحث احداث مشکلی نداریم.

*تلاش برای خریداری ۲۰۰ اتوبوس در سال۹۸

جلالی در ادامه با بیان اینکه در بحث توسعه حمل و نقل عمومی، تلاش های خوبی صورت گرفته است، گفت: در گذشته مجموعه اتوبوس های درون شهری با ۸۲٫۵ درصد از اعتبارات دولت و ۱۷٫۵ درصد از اعتبارات شهرداری ها تأمین می شد اما در سال های اخیر هیچ اقدامی نشده بود؛ در تلاش هستیم که در سال ۹۸، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تأمین شود که نیمی از این تعداد سهم دولت خواهد بود.

وی در ادامه به کاهش نیروی انسانی شهرداری در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: با وجود توسعه همه جانبه فعالیت های شهرداری در سال ۹۸، نیروی انسانی از سال ۹۷ کمتر خواهد شد؛ به جز شرکتی‌ها، در سال ۹۷ بیش از ۲۰۹۷ نفر در شهرداری فعالیت داشتند که در سال ۹۸ به ۲۰۱۲ کاهش خواهد یافت؛ البته تعدیل نیرو صورت نمی گیرد اما نیروی جایگزینی برای افرادی که بازنشسته می شوند، بکار گرفته نمی شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.