رد شایعه صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسینه نشده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با رد شایعات صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسنینه نشده‌اند، گفت: اخیراً در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه «افرادی بدون تزریق واکسن، کارت واکسن دریافت کرده‌اند» منتشر شد که این موضوع صحت نداشته و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رد شایعه صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسینه نشده‌اند
شناسه : 40934 | انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: اطلاعات درج شده در کارت‌های واکسن از سامانه کشوری برداشت می‌شود و هر تغییر عمدی یا سهوی در نوع واکسن تزریق شده باعث توقف کلی روند می‌شود.

وی افزود: آن دسته از افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره موبایلی را که به نام متقاضی است، کارت واکسن خود را دریافت کنند.

محبی، واکسیناسیون را امری الزامی دانست و ادامه داد: در آینده نزدیک ارائه خدمات عمومی از جمله خدمات بانکی، تهیه بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین اقامت در هتل منوط به داشتن کارت واکسیناسیون خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: استعلام تمامی کارت‌های واکسن از طریق سامانه وزارت بهداشت به‌‌صورت آنلاین انجام می‌شود و با هرگونه تخلفی در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان گفت: اخیراً در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه افرادی که واکسن نزده‌اند اما به طریقی کارت واکسن تهیه کرده‌اند منتشر شد که این موضوع صحت نداشته و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.