آغاز نصب نخستین کراس‌آور ایرانی در متروی قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم از شتاب‌گیری روسازی در متروی قم خبر داد و گفت: برای اولین بار کراس‌آورهای ساخت ایران در مترو قم نصب می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز نصب نخستین کراس‌آور ایرانی در متروی قم
شناسه : 40910 | انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، داریوش زارع با اشاره به آخرین وضعیت پروژه متروی قم، گفت: سرعت روسازی متروی قم برای آماده شدن برای انجام تست گرم به‌شدت اوج گرفته و در حال حاضر نیز سه اکیپ در ایستگاه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم ابراز کرد: یک اکیپ در ایستگاه ۹ به سمت ایستگاه ۸ ، اکیپ دوم از ایستگاه ۱۰ شروع کرده تا ایستگاه ۱۱ و اکیپ سوم نیز حدفاصل ایستگاه ۱۲ تا ۱۳ فعال هستند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر موفق شدیم روسازی خط یک از ایستگاه ۹ تا ۱۴ و دپو را به‌صورت کامل اجرا کنیم، افزود: حدود یک هزار متر از فاز دوم نیز به‌صورت کامل  اجراشده است و مابقی نیز به‌سرعت در حال کار انجام است.

زارع با تأکید بر اینکه حدود ۱۰ روز است که نصب کراس‌آورها آغاز شده است، اذعان کرد: اوایل این هفته نخستین کراس‌آور داخل کشور که برای نخستین بار توسط نیروهای متخصص کشور ساخته‌شده در حدفاصل ایستگاه‌های ۹ و ۱۰ مترو قم به‌صورت کامل نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این هفته نیز انجام مرحله جوشکاری آغاز و پیش‌بینی می‌شود که پس از یک هفته عملیات نصب ریل سوم نیز آغاز می‌گردد، با ورود ادوات نیز همزمان آماده نصب می‌شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت: در حال حاضر ادواتی که برای روسازی نیاز است به‌مرور داخل کارگاه واردشده و نصب آن با سرعت و دقت تمام انجام می‌شود.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.