معاون آموزش‌ و پرورش استان قم:

۴ هزار نفر امسال در قم باسواد شدند

شهر بیست/ معاون آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: امسال ۱۲ هزار نفر در طرح‌های سوادآموزی قم شرکت کرده‌اند که از این‌ بین ۴ هزار نفر کاملاً بی‌سواد بودند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴ هزار نفر امسال در قم باسواد شدند
شناسه : 4090 | انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا قاسمی‌نیا اظهار داشت: نهضت سوادآموزی قم برای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در سال آینده برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است.

وی با اشاره به طرح‌ها و دوره‌های سوادآموزی استان قم در سال ۹۷ افزود: امسال ۱۲ هزار نفر در طرح‌های سوادآموزی قم شرکت کرده و از این طریق مقدمات علم‌آموزی آن‌ها فراهم‌شده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: بیش از ۴ هزار نفر از این تعداد کاملاً بی‌سواد بوده و به معنای دیگر کلمه، امسال ۴ هزار پروژه آسیب اجتماعی کاهش‌یافته است، بی‌سوادی یکی از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح یک جامعه است.

قاسمی نیا با تأکید بر استقبال ویژه زنان خانه‌دار از دوره‌های سوادآموزی استان عنوان کرد: بیش از ۸۵ درصد از ۴ هزار بی‌سوادی را که امسال از نعمت سواد برخوردار شده‌اند، زنان و مادران خانوارهای استان تشکیل داده‌اند.

وی اهمیت آموزش‌های نوین و سواد رسانه‌ای را در بین سوادآموزان استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امسال بالغ‌بر ۱۰۰ نفر از سوادآموزان استان در دوره‌های ویژه فنّاوری‌های روز و دولت الکترونیک آموزش‌دیده‌اند، این کلاس‌ها در دوره انتقال بین کلاس‌های پنجم و ششم برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان قم با بیان افزایش مراکز محلی سوادآموزی در سال جاری ابراز کرد: در سال جاری ۵ مرکز یادگیری محلی راه‌اندازی شده و در آن علاوه بر مباحث یادگیری، فن آموزی نیز به سوادآموزان استان آموزش داده می‌شود.

قاسمی نیا با انتقاد از فاصله زیاد بین جلسات شورای سوادآموزی تصریح کرد: امید می‌رود سال آینده جلسات سوادآموزی بخش‌های استان به‌صورت مستمر و دقیق انجام‌شده و فاصله زیادی بین جلسات اتفاق نیفتد.

وی اضافه کرد: در استان قم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال درصد باسوادی استان بالای ۹۷ درصد است، شناسایی افراد بی‌سواد موجود در قم به‌ویژه در سطح روستاها و بخش‌های استان صورت می‌گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: نظام جامع آموزش بزرگ‌سالان به‌زودی با تدوین نهایی ابلاغ‌شده تا افراد بزرگ‌سالی که تا مقطع دیپلم را پشت سر گذاشته‌اند بتوانند مقاطع تحصیلی بالاتر را نیز در بستری مناسب دنبال کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.