سایه «درخت گردو» بر «ونوس»

پنجمین ساخته سینمایی محمدحسین مهدویان با نام «درخت گردو» به روی پرده سینما ونوس قم رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سایه «درخت گردو» بر «ونوس»
شناسه : 40878 | انتشار : ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دو سال قبل بود که محمد حسین مهدویان فیلمساز جوان سینمای ایران که ساخت «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «رد خون» را در کارنامه داشت، با «درخت گردو» به سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر آمد.

مهدویان در این فیلم از ماجرای تلخ بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۶ قاب گرفته است. این فیلم با بازی پیمان معادی، مهران مدیری، مینا سادانی و مینو شریفی، روایت‌گر داستان تلخ زندگی فردی رنج کشیده و اهل کردستان به نام قادر مولان پور است که خانواده‌اش درگیر فاجعه بمباران شیمیایی سردشت می‌شوند. داستان فیلم در سه بازه زمانی سال‌های ۶۶، ۸۳ و ۹۵ روایت می‌شود.

فیلم سینمایی درخت گردو

فیلمی که آن روزها در کانون توجه منتقدان سینما قرار گرفت و موافقان و مخالفان بسیاری را روبه‌روی یکدیگر قرار داد. به اعتقاد بعضی از منتقدان سینما، مهدویان در پنجمین اثر سینمایی خود تلاش کرده گوشه‌ای از مظلومیت مردم جنگ‌زده را به نمایش بگذارد در حالی که منتقدان دیگری معتقد بودند او با «درخت گردو» روی روح مخاطب سوهان می‌کشد و بدون هیچ خط داستانی، صرفاً احساسات مخاطب را بازیچه خود کرده است.

با وجود بحث و جدل‌های داغ منتقدان، «درخت گردو» توانست در دوازده بخش سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر کاندیدای دریافت سیمرغ شود که در نهایت سیمرغ بهترین کارگردانی به مهدویان و سیمرغ بهترین بازیگر مرد به پیمان معادی رسید.

فیلم سینمایی درخت گردو

«درخت گردو» که دو سال قبل دومین فیلم برتر از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر شد، حالا با خروج قم از وضعیت قرمز کرونایی و بازگشایی مجدد سینماها به روی پرده سینما ونوس رفت و علاقه‌مندان به هنر هفتم می‌توانند به تماشای این فیلم در سه سانس ۱۸، ۲۲ و ۲۲ بنشینند.

خاطرنشان می‌شود علاقه‌مندان به سینما می‌توانند گزارش نقد «پایگاه خبری شهر بیست» از فیلم درخت گردو را که در جریان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با عنوان «جدال موافقان و مخالفان مهدویان پای درخت گردو» منتشر شد، در «اینجا» بخوانند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.