مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عنوان کرد

قم از مراکز مهم حیات وحش کشور است

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه قم از مراکز مهم حیات وحش کشور محسوب می شود، گفت: در این استان بیش از 34 درصد پستانداران، 32 درصد پرندگان، 21 درصد خزندگان، 10 درصد دوزیستان، 9 درصد گیاهان و 6 درصد ماهیان آب شیرین در مقایسه با وضعیت کل کشور وجود دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم از مراکز مهم حیات وحش کشور است
شناسه : 4087 | انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد مساحت این استان زیر نظارت مدیریت و نظارت این اداره کل قرار دارد که بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: مناطق حفاظت شده ۱۰ درصد، مناطق شکار ممنوع ۱۵ درصد و تالاب های استان نیز ۱۰ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به تنوع زیستی بالای قم اشاره کرد و گفت: در این استان بیش از ۳۴ درصد پستانداران، ۳۲ درصد پرندگان، ۲۱ درصد خزندگان، ۱۰ درصد دوزیستان، ۹ درصد گیاهان و ۶ درصد ماهیان آب شیرین، در مقایسه با وضعیت کل کشور، وجود دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم افزود: ۲۷۰ گونه پرنده در سطح مناطق حفاظت شده، تالاب ها و سایر زیستگاه های استان سرشماری شده اند.

موسوی ادامه داد: همچنین در قم، ۲۶ گونه از پستانداران و ۴۰ گونه از خزندگان و دوزیستان نیز وجود دارند و این استان یکی از مراکز مهم حیات وحش کشور به حساب می آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: به منظور جلوگیری از انجام هرگونه تخلف زیست محیطی، نظارت و پایش در مناطق و زیستگاه های حساس استان به صورت شبانه روزی انجام می شود.

وی از برخورد قاطع با شکارچیان و متخلفان زیست محیطی در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع و تالاب های استان خبر داد و افزود: بر اساس قوانین و ضوابط با متخلفان قاطعانه برخورد و پرونده تخلفات آنها به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

خاطرنشان می شود مناطق شکار ممنوع قم شامل منطقه حفاظت شده پلنگ دره با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه شکار ممنوع کهک با وسعت ۳۳ هزار هکتار، منطقه شکار ممنوع کهندان با وسعت ۵۴ هزار هکتار، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان با وسعت ۳۷ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع مسیله با وسعت ۶۰ هزار هکتار است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.