مدیرکل ورزش و جوانان قم خبر داد

افتتاح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) قم در فروردین۹۸/ تلاش برای حضور تیم فوتبال در لیگ معتبر کشوری

شهر بیست/ مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه علاقه‌مندیم با مشارکت بخش خصوصی، شرایط حضور یک تیم فوتبال را در لیگ‌های معتبر کشوری فراهم کنیم، گفت: پیشنهاد بنده، حضور تیم در لیگ دسته دوم با ظرفیت بومی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) قم در فروردین۹۸/ تلاش برای حضور تیم فوتبال در لیگ معتبر کشوری
شناسه : 4085 | انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، رسول منعم امروز در نشست خبری با خبرنگاران قم که در اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه عمران، ورزش و جوانان برنامه های متعددی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد، اظهار کرد: در حوزه عمرانی، پروژه ورزشی پیامبر اعظم(ص) با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در اواخر فروردین۹۸ به  بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: حدود ۲۷ میلیارد تومان هزینه این پروژه بوده و با بهره برداری از آن، ۸ هزار متر به فضای ورزشی استان اضافه می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه دو پروژه ورزشی از محل اجرای ماده ۲۷ و واگذاری فضاها به بخش خصوصی تکمیل شده است، افزود: دستگاه ورزشی استان قم یکی از ادارات کل موفق بود که در اجرای ماده ۲۷ توانست تعدادی از فضاهای خود را واگذار کند.

منعم افزود: استخر مجموعه تختی و پروژه سالن سرپوشیده سوده به زودی افتتاح خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.  

وی تصریح کرد: تعداد دیگری از پروژه ها در حال شناسایی است تا از طریق اجرای ماده ۲۷ و اجرای ماده ۱۰ که در رابطه با واگذاری فضاها به خیرین ورزشی است، به این امر اهتمام داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: در رابطه با پروژه ورزشی ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم نیز در تعامل با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور هستیم تا هرچه زودتر منابع مورد نیاز را بگیریم و این پروژه را به سرانجام برسانیم.

*احداث و تجهیز ۶۸ خانه ورزش در روستاهای قم

منعم در ادامه به تلاش دولت برای تکمیل و تجهیز خانه های ورزشی روستایی اشاره کرد و افزود: ۶۸ خانه ورزش در روستاهای قم در سال گذشته و سال جاری تجهیز شده است و آمادگی لازم برای تجهیز ۳۰ خانه ورزش دیگر نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: دو پروژه احداث خانه جوانان با زیربنای ۵۰۰ متر مربع با پیشرفت ۸۰ درصد در اواخر اردیبهشت سال بعد در کهک و بخش خلجستان به بهره برداری خواهد رسید و فضای مناسبی در اختیار جوانان و سمن‌های فعال قرار می گیرد.

*شورای ورزش همگانی استان فعال می شود

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به اینکه در بخش ورزشی، برنامه های مهمی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: فعال کردن شورای ورزش همگانی استان با تشکیل پنج کمیته «ورزش همگانی»، «ورزش محلات»، «ورزش روستایی»، «ورزش بانوان» و «بودجه و اعتبارات» یکی از برنامه های مهم این اداره کل در سال ۹۸ است.

منعم افزود: باید از ظرفیت استان برای بهبود ورزش همگانی، ورزش محلات و ورزش اقشار جامعه استفاده شود و برنامه های متعددی را در این شورا داشته باشیم. 

وی همچنین بر لزوم توجه اداره کل ورزش و جوانان به موضوع استعدادیابی تأکید کرد و افزود: در بحث توجه به ورزش پایه، وزارت ورزش و جوانان برنامه هایی را در سال گذشته در دستور کار استان ها قرار داد و یکی از بندهای مهم بخشنامه‌ای که به هیئت های ورزشی ابلاغ شد، توجه به موضوع ورزش پایه و استعدادیابی است.

*باید شرایط برابر برای بهره مندی بانوان از امکانات ورزشی فراهم شود

مدیرکل ورزش و جوانان قم همچنین به رویکرد این اداره کل در رابطه با حوزه بانوان اشاره کرد و افزود: توجه به ورزش بانوان یکی از سیاست های دولت و وزارت ورزش و جوانان است و باید شرایط برابر را برای بهره مندی بانوان از امکانات ورزشی و حوزه مالی فراهم کنیم.

منعم افزود: توجه به میزبانی مسابقات و حضور در لیگ های معتبر کشوری، حضور قهرمانان در عرصه کشور، برگزاری اردوهای تیم ملی، اهتمام به آموزش و ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان، داوران، مدیران هیئت ها و باشگاه های خصوصی از جمله مهم ترین مواردی است که در موضوع بانوان و ورزش آقایان مدنظر خواهیم  داشت.

وی تصریح کرد: یکی از شاخصه های رشد و توسعه ورزش قهرمانی، توجه به ورزش حرفه ای است که باید این موضوع را قوی تر در دستور کار داشته باشیم.

*در تلاش برای حضور یک تیم فوتبال در لیگ معتبر کشوری هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان قم در ادامه از رشته ورزشی فوتبال به عنوان یکی از ظرفیت های جذب علاقه مندان به حوزه ورزش یاد کرد و افزود: علاقه‌مندیم با مشارکت بخش خصوصی و صاحب نظران، شرایط را برای حضور یک تیم در لیگ های معتبر کشوری در سطح فوتبال فراهم کنیم.

وی افزود: پیشنهاد بنده حضور یک تیم در لیگ دسته دوم با ظرفیت بومی است و در این راستا برای شناسایی مشارکت بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد.

منعم تصریح کرد: تیم های پایه ای که در فوتبال استان کار می کنند، قطعاً باید یک آینده ای را برای ورود آتی در عرصه های ملی و کشوری داشته باشند و حضور در لیگ معتبر کشوری می تواند زمینه خوبی برای این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه یکی از استعدادها و ظرفیت های استان، رشته ورزشی فوتسال است، گفت: علاقه مندیم تیم فوتسال به گونه‌ای بسته شود که با مشارکت بخش دولتی و ورود بخش خصوصی، شاهد کسب عنوان قهرمانی و سهمیه مسابقات آسیایی باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.