دو واحد آلاینده صنعتی در قم پلمب شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از پلمب دو واحد آلاینده صنعتی در شهرک سلفچگان قم خبر داد و گفت: این دو واحد «ذوب فلزات» و «ریخته‌گری چدن» در بخشی از خطوط تولید خود از فیلتراسیون لازم استفاده نکرده و فعالیت آنها منجر به آلودگی شدید هوا در این منطقه شده بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دو واحد آلاینده صنعتی در قم پلمب شدند
شناسه : 40823 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: خط تولید دو واحد آلاینده صنعتی در شهرک سلفچگان قم پس از صدور اخطاریه های لازم، با هماهنگی و مساعدت مراجع قضایی پلمب شد.

وی افزود: این دو واحد ذوب فلزات و ریخته‌گری چدن در بخشی از خطوط تولید خود از فیلتراسیون لازم استفاده نکرده و فعالیت آنها منجر به آلودگی شدید هوا در این منطقه شده بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست چندین بار از این دو واحد بازدید کرده و اخطارهای لازم را برای آنان صادر کرده بودند، خاطرنشان کرد: این دو واحد صنعتی در لیست صنایع آلاینده استان قرار داشته و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: بدون تردید برای رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار در کشورمان، نیازمند رعایت تمامی مؤلفه‌های زیست محیطی از سوی فعالان اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست از رونق تولید و کسب‌وکار در کشور، تصریح کرد: به طور حتم با هرگونه تخلف زیست محیطی که طبیعت و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه کند، بر اساس ضوابط قانونی قاطعانه برخورد خواهد شد.

موسوی در پایان با بیان اینکه همشهریان می‌توانند هرگونه شکایت و گزارش خود از تخلفات و آلودگی های زیست محیطی را با شماره تلفن ۱۵۴۰ و ۳۲۶۰۲۹۸۱ در میان بگذارند، اظهار داشت: حفظ و حراست از محیط زیست باید یکی از دغدغه‌های جدی و اولویت‌های امروز مردم و مسئولان باشد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.