توان تولید روزانه ۶ هزار متر مکعب آب شیرین در قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به ظرفیت بالای سامانه آب‌شیرین‌کن قم برای پاسخگویی به نیاز مردم استان در بخش آب شرب گفت: این سامانه توان تولید ۶ هزار متر مکعب آب شیرین و با کیفیت در هر شبانه روز را دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توان تولید روزانه ۶ هزار متر مکعب آب شیرین در قم
شناسه : 40813 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، حجت‌الاسلام محمود طالبی مدیرکل بازرسی قم از سامانه آب شیرین کن و مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب بازید کرد و از نزدیک در جریان عملکرد این سامانه‌ها قرار گرفت.

علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت این سامانه پرداخت و گفت: در حال حاضر توان تولید ۶ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز را داریم، این در حالی است که تنها حدود ۱۵۰۰ مترمکعب آب توسط شهروندان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس برداشت آب از دستگاه‌های آبسار در شهر، گفت: با توجه به انتقال آب از سد کوچری به قم و شیرین شدن نسبی آب، بسیاری از شهروندان تمایل چندانی به برداشت از دستگاه‌های آبسار ندارند و از آب شبکه که هم از نظر بهداشتی و سلامت و هم از نظر طعم، مطلوبیت و استاندارد شرب را دارد، استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین با اشاره مدیریت سامانه آب‌شیرین‌کن قم توسط بخش خصوصی، به تشریح برخی از مشکلات قراردادی با بخش خصوصی اشاره کرد و حمایت اداره کل بازرسی را برای رفع این مشکلات ضروری دانست.

مدیرکل سازمان بازرسی استان نیز در این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب در تأمین آب در شهر، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر کیفیت آب شهر بسیار بهتر از قبل شده و به نظر می‌رسد که نیاز چندانی به سامانه آب‌شیرین‌کن نباشد.

حجت‌الاسلام طالبی همچنین مسائل مربوط به قرارداد سامانه آب‌شیرین‌کن مابین شرکت آب و فاضلاب و شرکت خصوصی مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: اداره کل بازرسی ضمن نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در دستگاه‌ها، در این‌گونه قراردادها، مصلحت استان و مردم را بر منافع شرکت‌های خصوصی ارجح می‌داند و در این زمینه نظر نظارت کافی خواهد داشت.

مدیرکل سازمان بازرسی استان در ادامه از مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه کنترل از راه دور تأسیسات آبفای استان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در تشریح فعالیت‌های این مرکز گفت: تمام تأسیسات شرکت آب و فاضلاب استان اعم از چاه‌ها، تصفیه‌خانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و… تا فاصله بیش از ۸۰ کیلومتر به صورت از راه دور، آنلاین و ۲۴ ساعته در این مرکز رصد و کنترل می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.