نمایش ایثارگری‌های شهدای قم در آثار جشنواره افلاکیان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، گفت: هنرمندان قم تلاش کردند جلوه‌ای از ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس را در قالب آثار این جشنواره به نمایش بگذارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمایش ایثارگری‌های شهدای قم در آثار جشنواره افلاکیان
شناسه : 40799 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، سید موسی حسینی کاشانی دبیر جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در سال جاری، گفت: برای برپایی این کنگره تلاش‌های زیادی انجام شد و کمیته‌های متعددی شکل گرفت.

وی به تشکیل کمیته فرهنگی و هنری در ستاد کنگره شهدای قم اشاره کرد و گفت: این کمیته برنامه‌های متعددی را در حوزه‌ هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، سرود، کتاب و رمان تدارک دیده است که بخشی از آنها در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان اشاره کرد و افزود: این جشنواره به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با مشارکت ستاد کنگره شهدای قم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و بسیج هنرمندان اعلام فراخوان کرد و مورد استقبال هنرمندان قم قرار گرفت.

حسینی کاشانی با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، گفت: این آثار در دو مرحله بازخوانی نمایشنامه‌ها و بازبینی اجرای نمایش گروه‌ها توسط استادان شناخته شده تئاتر قم، آقایان فدایی‌حسین، رضا ابوذر، اصغر نوبخت، محمدرضا آزاد و احمد سلیمانی بررسی و داوری شد.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان تصریح کرد: شش اثر «مهندس مین» به کارگردانی سیدمحمدرضا پیغمبری، «لشکر۴۱ ثارالله» به کارگردانی میلاد قره‌داغی، «دلتنگی درجنگ» به کارگردانی محمدجواد زرنوش، «امضا» به کارگردانی سید حسن محیط زاده، «سرباز سردار» به کارگردانی هومن پیری و «امانتی» به کارگردانی هادی افضلی به عنوان آثار منتخب جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: این شش اثر بعد از برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در هفته دفاع مقدس، در مجموع ۶۰ اجرا در سطح شهر خواهند داشت.

حسینی کاشانی با بیان اینکه هنرمندان و هنرجویان تئاتر قم با شوق و علاقه در جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان شرکت کردند، گفت: با وجود مشکلاتی که در جذب منابع مالی برای برپایی این جشنواره داشتیم اما بسیاری از هنرمندان با روحیه بسیجی و جهادی در این جشنواره مشارکت کردند و به مقام شهدای استان قم ادای دین کردند.

وی با بیان اینکه آثار راه‌یافته به مرحله نهایی می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند، گفت: هنرمندان قم تلاش کردند جلوه‌ای از ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس را به نمایش بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به اعلام فراخوان بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم اشاره کرد و افزود: در این جشنواره نیز بخش ویژه‌ای با موضوع شهدا و ایثار و شهادت پیش‌بینی شده است که امیدوارم هنرمندان استان قم در بخش صحنه نیز آثار ارزشمندی را راهی جشنواره کنند.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان در پایان خاطرنشان کرد: ستاد کنگره شهدای قم می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های هنری، حضوری پررنگ و تأثیرگذار در عرصه جامعه داشته باشد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.