شرایط برگزاری آموزش حضوری را در مدارس فراهم می‌کنیم/ آموزش مجازی پاسخگوی نیاز علمی دانش‌آموزان نیست

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه شروع سال تحصیلی در فضای مجازی خواهد بود اما تلاش می‌کنیم به طور تدریجی شرایط حضور سه روز در هفته دانش آموزان در مدارس را فراهم کنیم، گفت: مگر می‌شود دروس تخصصی پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم را به طور کامل در فضای مجازی تدریس کرد؟
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شرایط برگزاری آموزش حضوری را در مدارس فراهم می‌کنیم/ آموزش مجازی پاسخگوی نیاز علمی دانش‌آموزان نیست
شناسه : 40724 | انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حمیدرضا شیخ الاسلام در نشست خبری با اصحاب رسانه قم که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در خانه معلم برگزار شد، گفت: مجموعه آموزش و پرورش قم با بیش از ۱۴۰۰ واحد آموزشی و حضور ۱۶ هزار معلم و ۲۸۰ هزار دانش آموز آماده استقبال از سال تحصیلی جدید است.

وی از قبولی ۸۹ درصد دانش‌آموزان قمی در سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: امتحانات بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم و دوازدهم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خردادماه به صورت حضوری برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به آمادگی مدارس برای حضور دانش‌آموزان در مدارس، گفت: دانش آموزان را مثل فرزندان خود می‌دانیم و مدیران مدارس در زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم برای حفظ سلامت دانش آموزان، کم‌کاری نکردند.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه مدارس متناسب با دستورات ستاد مقابله با کرونا آماده بازگشایی مجازی و حضوری است، گفت: وضعیت کرونایی استان‌ها یکسان نیست و از سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواهش کردم به تصمیم استان‌ها اعتماد کنند. 

وی با طرح این پرسش که تا چه زمانی باید به صورت غیرحضوری پیش برویم و چه تبعاتی برای خانواده‌ها داشته است، گفت: اساسی‌ترین شاخص برای همه ما سلامت دانش آموزان و معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه آغاز سال تحضیلی به شکل مجازی و از طریق برنامه شاد خواهد بود، گفت: همه مدارس متر و اندازه یکسانی ندارند و نمی‌توان برای همه یک تصمیم واحد گرفت، بعضی مدارس توانایی برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری و با رعایت فاصله‌گذاری را دارند.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم

شیخ الاسلام با بیان اینکه امروز شرایط خاصی در کشور حاکم است و مشخص نیست چه اتفاقی برای کرونا خواهد افتاد، گفت: تصمیم‌گیری در این شرایط سخت است و باید با دقت تصمیم‌گیری کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی، بعضی خانواده‌ها به شدت استرس دارند و حساس هستند و بعضی دیگر از ما درخواست می‌کنند مدارس را بازگشایی کنیم.

شیخ الاسلام تصریح کرد: من بعید می‌دانم تا سال‌های آینده بتوانیم سال تحصیلی ۱۳۹۸ را تجربه کنیم که ۳۵ دانش آموز در کلاس حاضر شوند.

وی افزود: در صورت نابودی ویروس کرونا هم باید به سمتی برویم که بعضی دروس از طریق فضای مجازی ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با تأکید بر اینکه نسبت‌به سلامت روح و روان دانش‌آموزان و خانواده‌ها بی‌توجه نیستیم، گفت: اینکه برای بازگشایی حضوری مدارس تلاش می‌کنیم تا دانش آموز حداقل دو روز در هفته به مدرسه بیاید، برای حفظ سلامت روان دانش آموزان است.

شیخ الاسلام افزود: غیرحضوری شدن مدارس موجب آسیب‌های روانی دانش‌آموزان و حتی افسردگی برخی معلمان شده است.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم

وی تأکید کرد: شروع سال تحصیلی در فضای مجازی خواهد بود اما تلاش می‌کنیم به طور تدریجی شرایط حضور سه روز در هفته دانش آموزان در مدارس را با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با تأکید بر اینکه حضور دانش آموزان در مدارس، اجباری نخواهد بود، گفت: فرایند آموزش را در فضای مجازی در طول سال خواهیم داشت اما شرایط حضور دانش آموزان را هم در مدرسه فراهم خواهیم کرد.

شیخ الاسلام با تأکید بر اینکه اعتقاد داریم آموزش مجازی نمی‌تواند به طور کامل پاسخگوی نیاز آموزشی دانش‌آموزان باشد، افزود: در صورتی که ما همه امکانات و زیرساخت‌ها را هم داشته باشیم، آموزش مجازی تا ۶۰ درصد کارایی خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه سطح کیفی آموزش کاهش یافته است، افزود: مگر می‌شود به دانش‌آموز پایه اول دبستان که تاکنون معلم و مدرسه ندیده و خودکار و قلم به دست نگرفته است، بگوییم در فضای مجازی سواد یاد بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: مگر می‌شود دروس فیزیک، شیمی، جبر، هندسه و فلسفه و منطق پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم را در فضای مجازی تدریس کرد؟

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه امیدواریم ستاد کرونا در این زمینه تصمیم جامع و کلی بگیرد و از ما حمایت کند، تأکید کرد: در صورتی که به ما اجازه بدهند آمادگی داریم با ۱۰ نفر کلاس‌های ۳۰ دقیقه‌ای تشکیل دهیم.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.