جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران با حال وخیم به رقم بی‌سابقه ۳۱۴ نفر رسید و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد روئسای بیمارستان‌ها باید به فکر افزایش تخت‌های مراقبت‌های ویژه باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم
شناسه : 40513 | انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا، گفت: ۱۳۶ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۳۲ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۹۲۳ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۳۱۴ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را هزار و ۴۶۸ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۵۱۶ تست در استان مثبت بوده و ۴۵۵ هزار و ۸۸۱ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت کرونا در قم به وضعیت ثبات نرسیده است، گفت: هنوز روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر بستری داریم و زمانی می‌توانیم بگوییم به قله پیک کرونا رسیده‌ایم که حداقل یک هفته ثبات داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: وضعیت تجمع ها در قم به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و تجمع‌ها در آرامستان‌ها، بستنی فروشی‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و… وجود دارد که موجب ابتلای همشهریان می‌شود.

قدیر یادآور شد: ۶۰ تا ۸۰ درصد بیمارانی که به اورژانس مراجعه می کنند وضعیت مناسبی ندارند و روئسای بیمارستان‌ها باید به فکر افزایش تخت‌های مراقبت‌های ویژه باشند.

وی افزود: سرعت واکسیناسیون باید ارتقا یابد و به دنبال این هستیم که گروه‌های هدف واکسیناسیون را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: ۳۴ درصد مردم قم دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و انتظار داریم که همشهریان به مراکز واکسیناسیون مراجعه و هر چه سریعتر واکسینه شوند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.