برگزاری کارگاه «بازیگری روبه‌روی دوربین» در حوزه هنری قم

کارگاه «بازیگری روبه‌روی دوربین»، ویژۀ اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور احمدرضا داوری، کارگردان و مدرس دانشگاه در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری کارگاه «بازیگری روبه‌روی دوربین» در حوزه هنری قم
شناسه : 40457 | انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، کارگاه «بازیگری روبه‌روی دوربین»، ویژۀ اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور احمدرضا داوری کارگردان و مدرس دانشگاه در پلاتوی سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

در ابتدای این دوره احمدرضا داوری از فیلمسازان قم که آثار شناخته شده‌ای در حوزه نماهنگ و فیلم سینمایی در کارنامه خود دارد، ‌به تفاوت‌های بازیگری در یک اثر نمایشی و فیلم سینمایی پرداخت و بایدها و نبایدهای هر یک از این حوزه را برشمرد.

وی با اشاره به تجربیات خود در پروژه‌های تصوربرداری شده در داخل و خارج از کشور و همکاری با شرکت‌های فیلم‌سازی فرانسوی و ایتالیایی، شرایط حضور حرفه‌ای در فیلمبرداری یک پروژه استاندارد در داخلی و خارج از کشور را برای اعضای باشگاه تئاتر تجربه تشریح کرد.

ارتباط میان عوامل تولید فیلم، آداب حضور بازیگر در پروژه سینمایی و نوع تعامل با گروه تولید از دیگر مواردی بود که داوری به آنها اشاره کرد و گفت: : «بازیگر باید نسبت به کار تیمی و سازمانی، درک و عمل درستی داشته‌باشد.»

این مدرس دانشگاه در ادامه برخی از شاخصه‌های تاثیر‌گذار در بازیگری فیلم مانند: نوع نما، زاویه دوربین، لنزها و انواع پلان‌ها را برشمرد و به نوع مواجهه بازیگر با این عناصر پرداخت.

دوره دو روزه «بازیگری روبه‌روی دوربین» با اتودهای بازیگری اعضای باشگاه تئاتر تجربه در مقابل دوربین و نمایش و سنجش نکات قوت و ضعف آنها پایان یافت.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.