جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که هم تعداد بیماران با حال وخیم رکورد زد و هم تعداد جان‌باختگان به رقم بی‌سابقه ۳۴ نفر طی یک روز رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم
شناسه : 40440 | انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۸۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۴۲ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۷ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۹۶۸ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۹۰ نفر از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را هزار و ۳۱۱ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۵۰۳ تست در استان مثبت بوده و ۴۲۸ هزار و ۲۱۳ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: روند کرونا در قم به‌هیچ عنوان کاهشی نشده و در آستانه هزار نفر بستری بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها قرار داریم.

وی افزود: تعداد بیماران بد حال رو به‌افزایش است و آمارهایی که در فضاهای مجازی در خصوص کاهشی بودن روند بستری بیماری در قم داده می‌شود، اشتباه است.

قدیر با تاکید بر اهمیت رعایت دستورهای بهداشتی گفت: ریشه تمام این مسائل تجمع‌ها در قم است و تا زمانی که جلوی این تجمع‌ها گرفته نشود و کمیته‌های استانی به وظایف خود عمل نکنند، وضع ما همین‌گونه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد واکسیناسیون در قم گفت: روند واکسیناسیون در قم شتاب خوبی گرفته است و از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما هنوز مطلوب ما نیست و باید گروه‌های سِنی هدف به‌مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: در پیک پنجم که در آن هستیم، هیچ یک از کادر درمان که واکسینه شده بودند، گرفتار کرونا به صورت شدید نشده و بستری نشدند که این نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون و تاثیرگذاری آن است.

قدیر به‌تبلیغات دشمنان خارجی و جاهلان داخلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه تبلیغات ضد واکسن در قم زیاد است و به‌تازگی نیز در یکی از روستاهای قم کلیپی منتشر شد که مردم روستا واکسن زده و فوت کردند که بررسی کردیم و نشان داد شایعه و کذب محض است و صحت ندارد و دستگاه قضایی پیگر موضوع است.

وی با اشاره به‌اهمیت رفتار مناسب با بیمار گفت: همکاران بنده در مراکز درمانی خسته شده‌اندکه به‌آنها خدا قوت می‌گویم اما این خستگی دلیلی بر رفتار نامناسب با مردم نمی‌شود و باید با نهایت دقت و احترام با بیمار برخورد شود، که البته اکثر کادر درمان رفتارشان با بیمار کاملا پسندیده و انسانی است.

قدیر، همچنین درخصوص برخی شایعه‌ها در مورد اکسیژن در مراکز درمانی بیان کرد: اکسیژن در بیمارستان‌ها به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و تاکنون هیچ مشکلی نداشته و با شرکت‌های تامین اکسیژن نیز همواره در ارتباط هستیم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.