کلاهبردار جذب سرمایه هایپر مارکت اینترنتی در قم دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری متهم اصلی کلاهبرداری میلیاردی تحت پوشش شرکت حمل‌ونقل و هایپرمارکت اینترنتی خبر داد و اظهار داشت: این پرونده تاکنون حدود ۱۵۰ شاکی جمعاً به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبردار جذب سرمایه هایپر مارکت اینترنتی در قم دستگیر شد
شناسه : 40389 | انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادستانی قم، حجت‌الاسلام حسن غریب با اشاره به صدور دستورات قضایی بازپرس و اقدامات فنی و پیچیده پلیس امنیت اقتصادی استان در دستگیری این متهم، بیان کرد: این متهم که سابقه مشابه در جذب سرمایه‌های مردمی داشته و ممنوع المعامله نیز بوده است، با متواری شدن به یکی از شهرهای شمال کشور شروع به کلاهبرداری مجدد در آن منطقه نیز کرده بود.

این مقام قضایی در خصوص نحوه این کلاهبرداری تشریح کرد: متهم با تشکیل یک شرکت و دفترکار صوری در استان و ایجاد نمایندگی در شهرهای دیگر و تبلیغات در فضای مجازی اقدام به اغفال مردم برای جذب سرمایه‌های مردمی و استخدام رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و انعقاد قرارداد در سراسر کشور می‌کرد که پس از مدتی شرکت منحل و متهم متواری شد.

دادستان قم، وعده پرداخت سودهای غیرواقعی، اشتغال به کار تضمینی رانندگان با بیمه و حقوق ثابت و مزایا، ادعای واهی ارتباط با نهادهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی و ارتباط با سازمانها و نهادهای شهری و استانی، ادعای نفوذ در جریان های اقتصادی کلان نظیر ارزاق، کاغذ و املاک و سوء استفاده از اعتقادات مذهبی افراد را از شگردهای تبلیغی این متهم در فریب و اغفال مردم برای جذب سرمایه‌های آنان عنوان کرد.

وی به شهروندان هشدار داد از اعتماد به تبلیغات اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری بدون اطمینان کامل از صحت آن و رعایت کامل موازین حقوقی جداً اجتناب کنند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.